معرفی نان‌های سنتی مناسبی که باید برای کودکان خریداری شوند

کدخبر: ۶۱۰۲۸۳
نان‌های سنتی یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی برای کودکان هستند. این نان‌ها انرژی کودکان را در طی روز تأمین می‌کنند و تمام مواد مغذی و موردنیاز را به بدنشان می‌رسانند. انتخاب نان مناسب باعث می‌شود تا سلامت کودک تضمین شود و او برای انجام فعالیت‌های روزانه‌اش انرژی بیشتری داشته باشد.
معرفی نان‌های سنتی مناسبی که باید برای کودکان خریداری شوند

رپرتاژ آگهی: جنب‌وجوش‌های زیاد، رفتن به مدرسه و فعالیت‌های ذهنی، سوخت‌و‌ساز بالای بدن و ... در کودکان باعث می‌شود تا بدنشان نیاز مبرم به مواد غذایی مقوی پیدا کند. یکی از مقوی‌ترین مواد غذایی، نان‌ها هستند که انواع مختلفی دارند و در مدل‌های متنوعی پخته می‌شوند.

بهترین نان‌ها را برای کودکان می‌توان نان‌های سنتی دانست به‌دلیل داشتن مقادیر بالای فیبر و ویتامین‌های گروه B جلوی کمبود‌های ریزمغذی را در بدن آنها می‌گیرند. این غلات اشتها، قند خون و انسولین بدن کودکان را نیز کنترل می‌کنند.

معرفی بهترین نان‌های سنتی مناسب کودکان

بهترین نا‌ن‌های سنتی برای کودکان از ترکیب آرد جو یا آرد گندم تهیه می‌شوند و سبوس‌دار هستند. بسیاری از کارشناس‌ها نیز مصرف این نان‌ها را به‌صورت روزانه برای کودکان مناسب می‌دانند. در نقطه مقابل این غلات، نان‌های سفید و بدون‌سبوس در صورت مصرف طولانی‌مدت می‌تواند برای بدن کودک مشکلاتی از جمله کمبود ویتامین‌های B1، B2 و B3 به‌وجود بیاورد. بااین‌اوصاف این سوال پیش می‌آید که کدام نان‌های سنتی برای کودکان مفید هستند؟

نان جو، داشتن  ویتامین بیشتر مناسب کودکان

یکی از بهترین نان‌ها برای کودکان نان جو است که مواد مقوی مختلفی ازجمله منیزیم، فسفر، سلنیوم، منگنز، مولیبدن، مس، ویتامین B1 و فسفر دارد. این نان به‌دلیل شاخص گلیسمی پایین، می‌تواند سلامت کودکان را تضمین و انرژی مورد نیاز روزانه‌شان را تاًمین کند.

مهمترین مزیت‌های نان جو عبارت‌اند از:

  • نان جو می‌تواند کلسترول بدن کودکان را تنظیم کند و سطح آن را پایین بیاورد. در واقع با بالارفتن سطح کلسترول بدن بیماری‌های مختلفی جسم و جان کودک را تهدید می‌کند، اما نان جو جلوی بیشتر این بیماری‌ها را می‌گیرد.

  • اگر کودکتان دچار یبوست شده است، کافی است نان جو را در وعده‌های غذایی او بگنجانید. این نان در درمان یبوست بسیار تأثیرگذار است و بعد از مدتی مصرف باعث می‌شود شکم به‌طور مداوم کار کند.

  • اگر کودکتان نرمی استخوان دارد، با مصرف نان جو این مشکل به‌طور کامل رفع می‌شود. این نان به‌دلیل ترکیبات مغذی می‌تواند استخوان‌ها را تقویت کند و باعث دوام و استحکام بالای آنها شود.

  • نان جو به‌دلیل مقادیر بالای فیبر مایعات زیادی را در بدن کودک جذب می‌کند؛ بنابراین باید کودک مایعات زیادی بنوشد تا این نان باعث کم‌آبی بدن او نشود.

نان سنگک،‌ مغذی نون برای کودکان

یکی دیگر از انواع نان‌های سنتی مناسب کودکان که خواص و مواد مغذی بالایی دارد، نان سنگک است. این نان به‌دلیل داشتن مقادیر بالای آهن به خلق‌و‌خوی بهتر کودک و افزایش هوش او کمک می‌کند.

نان سنگک، نانی مقوی برای کودکان

نان سنگک، نانی مقوی برای کودکان

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر نان سنگک داشتن آرد کامل است. آرد کامل ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی دارند، به‌همین‌دلیل با صرف آن بیشترین ویتامین‌های موردنیاز بدن کودکان تأمین می‌شود. شما می‌توانید نان‌های سنگکی را که با آرد کامل تهیه می‌شوند از پلتفرم‌های سفارش نان آنلاین بخرید و هرجایی که هستید، همان‌جا از پرسنل نانوایی‌ها تحویلشان بگیرید.

نان سنگک مقادیر زیادی فیبر نیز دارد؛ برای همین جزء جذابترین گزینه‌ها برای کودکان است. این نان به‌دلیل هضم راحت مشکلی برای سیستم گوارش کودکان به‌وجود نمی‌آورد و از بیماری‌هایی مثل یبوست جلوگیری می‌کند.

نان بربری

نان بربری از آرد گندم تهیه می‌شود، برای همین نام آن را می‌توان در لیست بهترین نان‌های سنتی برای کودکان قرار داد. این نان نه‌تنها باعث تأمین انرژی بدن کودک می‌شود، بلکه دارای 45 درصد پروتئین و 30 درصد فسفر و کلسیم است؛ برای همین منبع مناسبی برای تأمین پروتئین، کلسیم و فسفر بدن کودکان به‌شمار می‌آید.

نان بربری پر حجم است، به‌همین‌دلیل کودک با مصرف اندکی از آن سیر می‌شود. شما می‌توانید این نان را برای وعده‌های صبحانه او در نظر بگیرید تا یک روز پر انرژی را آغاز کند.

البته نان‌های بربری جزء نان‌های سفید هستند و شاید مصرف مداوم آنها برای کودکان مشکلاتی به ‌بار بیاورد. بنابراین در مصرف آنها تعادل داشته باشید و گاهی جای آنها را با غلات دیگر عوض کنید.

نان چاودار

هر چند ظاهر نان چاودار شبیه نان‌های فانتزی است، اما این نان یکی از قدیمی‌ترین نان‌ها در بسیاری از مناطق جهان شناخته می‌شود. برای همین نام آن را نیز جزء نان‌های سنتی مناسب برای کودکان قرار دادیم.

نان چاودار به‌دلیل ارزش تغذیه‌ای بالا و داشت مواد مغذی از جمله منگنز، پتاسیم، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین‌های گروه B، فسفر، فیبر، منیزیم، کلسیم، سلنیوم، آهن و روی می‌تواند سلامت بدن کودکتان را تضمین کند.

یبوست یکی از مهمترین مشکلاتی است که دامن‌گیر بسیاری از کودکان می‌شود. نان چاودار به‌دلیل مقادیر بالای فیبر به‌خوبی می‌تواند این مشکل را در بدن آنها برطرف کند و سلامتی را برایشان به‌ارمغان بیاورد.

اگر کودکتان اضافه وزن و اندام فربه‌ای دارد، به او در وعده‌های غذایی مختلف نان چاودار دهید؛ چون این غلات نسبت به نان‌هایی که از گندم تهیه می‌شوند، کالری کمتری دارد؛ به‌همین‌دلیل باعث اضافه وزن نمی‌شود.

نان چاودار، نانی سرشار از مواد مغذی برای کودکان

نان چاودار، نانی سرشار از مواد مغذی برای کودکان

همچنین اگر کودکتان زمینه دیابت دارد، حتماً مصرف نان چاودار را در برنامه غذایی او بگنجانید. این غلات نوسانی در قند خون به‌وجود نمی‌آورد و همچنین به‌دلیل وجود آنزیم‌های مختلف باعث کمک به فرآیند متابولیسم گلوکز و ساخت انسولین می‌شود.

البته نان چاودار حاوی گلوتن است؛ بنابراین مصرف آن را برای کودکانی با رژیم غذایی بدون‌گلوتن پیشنهاد نمی‌شود.

سفارش آنلاین نان‌های سنتی

در این مطلب به‌طور کامل درباره انواع نان‌های سنتی مناسب کودکان صحبت کردیم که به‌دلیل مواد مغذی زیاد سلامتی را به وجود آنها هدیه می‌دهند. شما می‌توانید این نان‌ها را از مراکز حضوری یا آنلاین بخرید. خرید از مراکز آنلاین باعث می‌شود در وقت و زمانتان صرفه‌جویی کنید.

بهترین پلتفرم برای خرید آنلاین نان‌های سنتی اسنپ فود نانوایی است که لیستی از نزدیکترین نانوایی‌ها را نشانتان می‌دهد و امکان سفارش از آنها را برایتان به‌وجود می‌آورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید