بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

کدخبر: ۶۲۵۳۱۱
شما! بله با خودتان هستم! دقیقا شمایی که وارد این مطلب شده‌اید!
بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

رپرتاژ آگهی: خوب مگر غیر از این است که یا در یکی از رشته‌های علوم تجربی درس می‌خوانید یا پیش از ورود به دانشگاه، می‌خواهید ببینید کدام‌یکی‌شان برای مهاجرت بهتر است؟! ها؟!

خوب اینکه دیگر انقدر نگرانی ندارد! چرا؟ چون ما در این نوشته می‌خواهیم چند نمونه از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت را معرفی کنیم و راجع‌به آیندۀ پیش‌رویتان، حسابی گپ‌وگفت کنیم، پس دست به گیرنده‌هایتان نزنید که با هم کار داریم!

کدام رشته تجربی برای مهاجرت بهتر است؟

قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشویم، بگذارید تکلیف یک موضوع مهم را مشخص کنیم؛ آن هم اینکه وقتی می‌خواهیم تعدادی از رشته های تجربی برای مهاجرت را معرفی کنیم، منظورمان این نیست با باقی رشته‌ها نمی‌شود کاری کرد. نه!

چون بسته به سطح دانش ما، نیاز کشورهای مختلف، بازار کار علوم تجربی در هر کشور و... راه مهاجرت حسابی باز است و جاده‌اش دراز! اما آنچه در ادامه معرفی می‌کنیم، آن رشته‌هایی هستند که مهاجرت‌کردن با آن‌ها ساده‌تر از دیگران است؛ پس برویم ببینیم ماجرا چیست!

پزشکی، بهترین رشته تجربی برای مهاجرت

به‌نظرتان اصلا ممکن است حرف از بهترین رشته های تجربی بشود و نام پزشکی وسط نیاید؟ ما که فکر نمی‌کنیم!

 

شرایط تحصیل در ترکیه

حالا ماجرا چیست؟ اینکه چه در داخل ایران پزشکی بخوانیم و چه در خارج از مرزها، فرصت‌های کاری همیشه به ما چشمک می‌زنند! تازه جدا از این، می‌توانیم در سرزمین مقصد درآمد بسیار خوبی هم داشته باشیم.

ضمنا پزشکی‌خواندن در سرزمینی مثل ایتالیا، اسپانیا یا حتی ترکیه، باعث می‌شود در باقی کشورهای دنیا هم اجازۀ طبابت داشته باشیم! حالا چرا؟ چون مثلا یکی از قوانین و شرایط تحصیل در ترکیه این است که بابت طرحی به‌نام «طرح ارسموس»، مدرک برخی از دانشگاه‌های این سرزمین، هم‌ارز با دانشگاه‌های برجستۀ دنیاست.

منتها اگر بخواهیم با مدرک پزشکی از ایران مهاجرت کنیم، احتمالا با مواردی مثل آزمون‌های معادل‌سازی مدارک یا کارورزی‌های اولیه روبه‌رو خواهیم شد؛ زیرا باید با فرهنگ کاری سرزمین مقصد آشنا شویم و به چندوچون انجام فعالیت‌ها خو بگیریم.

داروسازی، از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت کاری

چرا داروسازی؟ چون برخلاف رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، دردسر کمتری برای مهاجرت دارد!

دارو سازی

اما خوب راستش را بخواهید، برای معرفی این رشته به‌عنوان یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت، علت دیگری هم داریم. آن هم اینکه علاوه‌بر درآمد بالای داروسازی، ظرفیت بازار کار جهانی این حوزه خارق‌العاده است!

حالا چرا؟ چون ما همیشه به داروسازانی نیاز داریم که بتوانند با استفاده از دانش خود، در برابر ویروس‌های ناشناخته سینه سپر کنند و به‌شکلی اَبَرقهرمانانه، زندگی‌ها را نجات بدهند! نشان‌به‌آن‌نشان که همین لحظه، نزدیک به 330هزار داروساز قهار در آمریکا مشغول به فعالیت‌اند.

پس اگر دوست دارید با یکی از رشته های علوم تجربی راهی سرزمینی دیگر بشوید و در آنجا کار کنید، داروسازی گزینه مناسبی است؛ اما به‌گفتۀ کارشناسان موسسۀ مهاجرتی حامی مهاجر، باید در انتخاب سرزمین مقصد حواسمان حسابی جمع باشد؛

زیرا داروسازی از آن رشته‌هایی است که فرصت رشدوپیشرفتش تنها در برخی سرزمین‌ها فراهم است؛ از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس و... بنابراین پیش از اینکه تصمیم نهایی‌مان را بگیریم، بد نیست که کمی با کارشناسان این کار مشورت کرده و از آن‌ها کمک بگیریم.

پرستاری، از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به آمریکا

هرچند دیگر از آن روزهای تیره‌وتار عبور کرده‌ایم، اما هنوز هم وقتی واژۀ «پرستار» به گوشمان می‌خورد، اول از همه یاد آن لحظات دلهره‌آوری میفتیم که ویروس کرونا همه‌جا را فتح کرده بود و هیچ‌کس، توان مقابله با آن را نداشت؛

اما در آن وضعیت ترسناک، این تنها اعضای کادر درمان، به‌ویژه پرستارها بودند که جانشان را به خطر انداختند و جان‌های زیادی را نجات دادند. حالا ماجرا این است که نه از زمان شیوع کرونا، بلکه از سال‌ها پیش، دولت‌های بزرگ دنیا اهمیت وجود پرستاران را درک کرده بودند و برای جذب آن‌ها تصمیمات متنوعی را اخذ کرده بودند.

پرستاری

خوب یکی از این سرزمین‌ها، آمریکاست! این‌طور که در طی سال‌های اخیر، دولت ایالات متحده به عده زیادی از پرستاران فرصت داده برای ادامه تحصیل در آمریکا یا کارکردن راهی این سرزمین بشوند. طوری که در حال حاضر، نزدیک به 5میلیون پرستار در این کشور مشغول به فعالیت‌اند!

پس حرف آخر اینکه اگر می‌خواهید زندگی پرآسایشی را در دل ایالات متحده سپری کنید و اگر دوست دارید جایگاه اجتماعی مناسبی در این سرزمین داشته باشید، پرستاری یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به آمریکاست.

فیزیوتراپی، از جمله بهترین رشته های علوم تجربی برای مهاجرت

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم پرطرفداربودن فیزیوتراپی، به شیوۀ زندگی مردم برمی‌گردد؛ چرا که در گذشته‌های نه‌چندان‌دور، اکثر آدم‌ها در هر قشری، فعالیت بدنی مستمری داشتند؛ اما با رشد فناوری و همه‌گیری ابزار الکترونیک، میزان این فعالیت‌ها رفته‌رفته کم شد و امروزه نتیجۀ این تغییرات را می‌بینیم!

بنابراین به خاطر همین موضوع هم که شده، رشتۀ فیزیوتراپی در سرتاسر دنیا محبوب است و بسیاری از کشورها، خواهان جذب متخصصینی هستند که در این رشته تحصیل و فعالیت کرده‌اند. البته! نباید یادمان برود که به‌مانند پزشکی، فیزیوتراپی نیز نیازمند معادل‌سازی مدرک و سپری‌کردن آزمون‌های عملی است.

با این حال، چنانچه بتوانیم برای ادامه تحصیل یا فعالیت در رشتۀ فیزیوتراپی مرزها را ترک کنیم، خواهیم دانست که با وجود این‌همه امکانات و فناوری، چرا این رشته، یکی از بهترین رشته های علوم تجربی برای مهاجرت است.

چه گفتیم؟!

گفتیم که علاقه‌مندان به علوم تجربی یا دانشجویان این حوزه، دستشان برای مهاجرت به خارج از مرزها حسابی باز است! فقط پیش از هر اقدامی، بهتر است که آن‌ها بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت را بشناسند و در صورت نیاز، با افرادی مانند کارشناسان موسسۀ حامی مهاجر (با شماره‌تماس 02148000957) مشورت کنند.

ضمنا در همین راستا، ما هم تلاش کردیم برخی از بهترین رشته های علوم تجربی برای مهاجرت را به شما بشناسانیم و علل انتخابمان را توضیح بدهیم. پس عرضمان تمام! از اینجا به‌بعد، شما بگویید. رشته‌تان چیست و دوست دارید به کدام کشور مهاجرت کنید؟

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید