در زمان خرید نبشی چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

کدخبر: ۶۲۶۷۶۷
نبشی از مصالح ساختمانی حائز اهمیتی است که به شکل تکی یا ترکیبی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در زمان خرید نبشی چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

رپرتاژ آگهی: این قطعات بر اساس ویژگی‌های اندازه بال‌ها و ضخامت تشخیص داده شده و از نظر روش تولید به دو دسته پرسی و فابریک و همچنین از نظر ظاهری به دو نوع بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می‌گردند. از آنجایی که این محصول در صنایع گوناگون کاربردهای گسترده‌ای دارد، در خرید آن باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا محصول مناسبی را بر اساس نیازمان انتخاب کنیم.

در زمان خرید نبشی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

  • سایز:

در خرید این قطعات یکی از نکات مهم، توجه به ابعاد محصول است. نبشی‌ها در سایزهای 6 و 12 متری تولید می‌شوند. برخی از این محصولات دارای سایز بزرگ هستند و در صنایع، مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین باید توجه داشت که با افزایش سایز، طول شاخه‌های آن نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین با توجه به ابعاد و اندازه سازه و حتی نوع آن از لحاظ صنعتی یا ساختمانی، باید یک نبشی با سایز مناسب را انتخاب کنید.

ابعاد

  • ابعاد:

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید این قطعات، توجه به ابعاد آن است. این ابعاد شامل اندازه بال و ضخامت نبشی می‌شود. هرچه اندازه بال بزرگتر باشد، ضخامت نیز بیشتر است. از آنجایی که ابعاد در قیمت نبشی بسیار اثر گذار است باید در هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشت.

  • کیفیت و استاندارد:

نبشی‌ها در ارتباط با جنس و استانداردها، انواع مختلفی دارند. فولادهایی مانند st37، st33 و st44 می‌توانند برای تولید این قطعات استفاده شوند. پس در هنگام خرید حتما به استاندارد دقت کنید.

  • کارخانه تولید کننده:

در کشور تعداد زیادی کارخانه مختلف در حوزه تولید این مقطع فولادی فعالیت می‌کنند. هر یک از این کارخانه‌ها نبشی‌ها را با کیفیت، ابعاد و سایزهای متفاوتی تولید خواهند کرد. بنابراین در برخی موارد، نبشی‌های یک کارخانه خاص ممکن است نتوانند به طور مطلوب در پروژه شما مورد استفاده قرار گیرند و باید در هنگام خرید به همه نکات مربوطه توجه کرد تا محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

  • وزن نبشی:

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید نبشی، بررسی وزن است که در تعیین قیمت بسیار حائز اهمیت می باشد. وزن این محصول بسته به سایز و ابعاد آن مشخص می‌شود. اطلاعات وزن را می‌توان در جدول وزن نبشی یا حتی جداول اشتال مشاهده کرد. این جداول می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا بهترین محصول را برای خود انتخاب کنند.

علامت اختصاری

  • علامت اختصاری:

هر کارخانه علامت منحصر به فرد و اختصاری خود را دارد. این علامت‌ها متشکل از حروف و اعداد انگلیسی بوده و بیان‌گر نام کارخانه تولید کننده و اصالت کالا است. پس هنگام خرید نبشی در اندازه و ابعاد مورد نظر حتما به علامت اختصاری تولید کننده توجه کنید.

جمع بندی

همانطور که اشاره شد، نبشی یکی از مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد است که در صنعت ساختمان‌سازی و صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله نکاتی را درباره خرید این محصول بیان کرد‌یم. حتما قبل از خرید، به نکات فوق چون سایز، ابعاد، وزن نبشی، انواع آن و حتی کارخانه تولید کننده این قطعات دقت کنید تا بتوانید بهترین نوع این محصول را خریداری نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید