هزینه های سفر به ویتنام چقدر است؟

کدخبر: ۶۳۲۱۲۷
ویتنام کشوری است در جنوب شرق آسیا که شاید ما نام آن را بیشتر به واسطه جنگ‌ ویتنام و آمریکا شنیده باشیم؛ اما بد نیست بدانیم که ویتنام یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سراسر جهان به شمار می‌آید. طبیعت بی‌نظیر، کوه‌های سرسبز، سواحل زیبا، معابد باستانی و فرهنگ غنی آن افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند.
هزینه های سفر به ویتنام چقدر است؟

رپرتاژ آگهی: اگر می‌خواهید تور ویتنام بخرید، با این مقاله همراه شوید تا درباره هزینه سفر به ویتنام اطلاعات کاملی را در اختیارتان بگذاریم.

هزینه تور ویتنام

اگر دوست دارید نوروز به ویتنام بروید نگران هزینه سفر به این کشور زیبا هستید، سفر با تور از برخی جهات می‌تواند شما را در مدیریت بهتر هزینه‌ها یاری کند. هزینه تور ویتنام نوروز 1403 به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به زمان سفر، تعداد روزهای برگزاری تور، خدمات تور، نوع هتل موردنظر شما، خدمات هتل، تعداد گشت‌های شهری و آپشنال، نوع پروازها و… اشاره کرد.

از محاسن سفر با تور باید به این نکته اشاره کرد که سفر با تور، شما را از پرداخت هزینه‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند و شما با یک بار هزینه کردن، همه هزینه‌های پیش رو را می‌پردازید. به‌علاوه، اخذ ویزا و پیش بردن فرایند دریافت ویزا نیز برعهده مجری تور است و این کار شما را بسیار راحت می‌کند.

هزینه غذا در ویتنام

کشور ویتنام از آن دسته کشورهایی است که شکم‌گردی در آنها را نباید فراموش کرد. غذاهای ویتنام بسیار متنوع و لذیذ هستند و نسبت به تنوع و طعم بی‌نظیر خود، به‌طور کلی چندان گران‌قیمت به حساب نمی‌آیند.

در کشور ویتنام، شما با طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها روبرو هستید و می‌توانید غذاهایی با قیمت‌های مختلف پیدا کنید. میانگین هزینه‌ای که باید برای غذا و خورد و خوراک در نظر بگیرید معمولاً به نوع رستوران، محل و موقعیت و نوع غذاهای آن بستگی دارد. اگر بخواهیم یک برآورد کلی از قیمت غذا در ویتنام داشته باشیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های محلی یا غذاهای خیابانی: برای خوردن غذاهای رایج در این رستوران‌ها، مانند یک بشقاب برنج به همراه گوشت و سبزیجات یا سوپ فو (یکی از مشهورترین غذاهای ویتنامی)، باید حدود ۲۰ هزار تا ۷۰ هزار دونگ (حدود ۱ تا ۳ دلار) هزینه کنید.

  • هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های توریستی میان‌رده: اگر بخواهید در رستوران‌های میان‌رده ولی باکیفیتی که معمولاً گردشگران به آنها سر می‌زنند، یک وعده غذا میل کنید، حدود ۱۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دونگ (حدود ۴ تا ۱۰ دلار) برایتان هزینه خواهد داشت.

  • هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های لاکچری: یک وعده غذا در رستوران‌های لاکچری ویتنام که هم غذاهای سنتی ویتنامی و هم غذاهای بین‌المللی را به بهترین شکل سرو می‌کنند، از ۳۰۰ هزار دونگ (۱۲ دلار) به بالا هزینه خواهند داشت.

هزینه حمل و نقل در ویتنام

هزینه حمل و نقل در ویتنام

یکی دیگر از نکات مهمی که باید برای سفر به ویتنام و هزینه‌های آن در نظر بگیرید، هزینه‌های حمل و نقل در این کشور است. برای اینکه دید بهتری نسبت به این هزینه‌ها پیدا کنید، جدول زیر کمکتان می‌کند:

Capture

هزینه اقامت در ویتنام

یکی از اصلی‌ترین هزینه های سفر به ویتنام مخصوصاً هنگام خرید تور نوروز مانند هر سفر دیگری، هزینه‌های مربوط به محل اقامت است. در ویتنام، شما گزینه‌های مختلفی برای اقامت در اختیار خواهید داشت؛ از ارزان‌ترین گزینه‌ها مانند هاستل‌ها تا هتل‌های لوکس و لاکچری. در جدول زیر، میانگین هزینه‌های مربوط به اقامت را می‌توانید ببینید:

Capture1

هزینه تفریحات در ویتنام

طبیعتاً برای گردشگران، مهم‌ترین بخش سفر، بازدید از جاذبه‌های تاریخی یا طبیعی و جاهای دیدنی کشور میزبان است. در ویتنام، طیف گسترده‌ای از دیدنی‌ها هم به صورت رایگان و هم با پرداخت هزینه در انتظار گردشگران هستند.

برای مثال، بازدید از مقبره هو شی مین، شهر هانوی ویتنام یا شهر باستانی هوی آن از جمله جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید به صورت رایگان از آنها بازدید کنید. هزینه بازدید از برخی جاذبه‌های ویتنام به شرح زیر است:

هزینه بازدید از معابد ویتنام

هزینه ورودی برخی جاهای دیدنی ویتنام مثل معابد و زیارتگاه‌ها حدود ۵۰ هزار دونگ یا ۲ دلار به ازای هر نفر است.

هزینه بازدید از سواحل ویتنام

همان‌طور که حتماً می‌دانید سواحل ویتنام یکی از جاذبه‌های مشهور آن هستند. هزینه ورودی این سواحل در حدود ۱۰۰ هزار دونگ یا ۴ دلار خواهد بود.

  • دیدن نمایش‌ عروسکی آبی: نمایش عروسکی آبی یکی از هنرهای سنتی و اصیل ویتنامی است که هیچ گردشگری نباید دیدن آن را از دست بدهد. معمولاً تماشای این نمایش به ازای هر نفر، ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دونگ (۴ تا ۱۳ دلار) هزینه دارد.

  • تونل‌های کو چی: ورودی به ازای هر نفر، ۵ تا ۱۰ دلار

  • تور دلتای مکونگ: ۲۰ تا ۵۰ دلار برای سفر یک روزه

هزینه سوغاتی و خرید از ویتنام

هزینه سوغاتی و خرید از ویتنام

بدون شک یکی از بخش‌های جذاب هر سفری، خرید کردن و تهیه سوغاتی است؛ به ویژه در کشوری مثل ویتنام که فرهنگی غنی با سنت‌های اصیل و ماندگار دارد و شما می‌توانید اجناسی را از این کشور با خود به خانه ببرید که نظیرشان در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود.

در ویتنام به‌خصوص در شهرهای بزرگی مانند هانوی و هوشی مین، مراکز خرید بزرگ و متنوعی را پیدا می‌کنید که می توانید اجناسی با قیمت‌های مختلف از آنها بخرید. برخی از سوغات ویتنام عبارتند از:

  • کلاه سنتی ویتنامی (نون لا): این کلاه‌های سنتی که از ریشه‌ها و ساقه‌های درخت نخل تهیه می‌شوند و معمولاً جزئی از پوشش کشاورزان ویتنامی به شمار می‌آیند، یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ویتنام هستند که با قیمت ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دونگ (۲ تا ۹ دلار) خریداری می‌شوند.

  • قهوه: در سفر به ویتنام قطعاً نمی‌توانید از قهوه‌های بی‌نظیر آن چشم‌پوشی کنید. معمولاً قیمت دانه قهوه ویتنامی بسته به کیفیت و محل خریداری متفاوت است اما یک بسته دانه قهوه حدود ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دونگ (۴ تا ۲۲ دلار) قیمت دارد.

  • لباس سنتی ویتنام: آئودای لباس سنتی زنانه ویتنامی با زیبایی و ظرافت منحصربه‌فرد است که یک سوغاتی بی‌نظیر به حساب می‌آید. این لباس بسته به جنس پارچه و نوع دوخت و تزئینات آن، قیمت‌های مختلفی دارد؛ اما میانگین قیمت آن ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون دونگ (۲۲ تا ۸۸ دلار) است.

سفر به ویتنام با تورهای گردشگری الفبای سفر

هزینه سفر به ویتنام کمی گران تمام می‌شود؛ اما ویتنام از آن کشورهایی است که راه های مختلفی را برای کاهش هزینه‌های سفر پیش پای مسافران می‌گذارد. در تور ویتنام نوروز 1403 می‌توانید از غذاهای خیابانی و محلی متنوع با هزینه‌ای اندک استفاده کنید، در هتل‌های اقتصادی یا هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌ها اقامت داشته باشید و تفریحات رایگان را امتحان کنید.

اگر به دنبال آژانس مسافرتی معتبری برای خرید تور ویتنام می‌گردید، آژانس هواپیمایی الفبای سفر بهترین انتخاب برای شما است و آفرهای گوناگونی برای تورهای ویتنام دارد. برای خرید تور ویتنام و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت alefbatour مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید