آشنایی با قطارهای مسیر مشهد

کدخبر: ۶۳۲۸۸۳
سفر به مشهد مقدس، همواره از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است. در سال‌های اخیر، با گسترش شبکه ریلی کشور و افزایش امکانات و خدمات قطارها، سفر با قطار به مشهد به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای زائران و مسافران تبدیل شده است.
آشنایی با قطارهای مسیر مشهد

رپرتاژ آگهی: در این مطلب، به بررسی انواع قطارهای مسیر مشهد، امکانات و خدمات آن‌ها و همچنین نکاتی برای انتخاب بلیط قطار مشهد خواهیم پرداخت.

انواع قطارهای مسیر مشهد

در سفر ریلی به مشهد می‌توانید از یکی از قطارهای زیر استفاده کنید:

قطارهای 5 ستاره: این قطارها لوکس‌ترین و مجهزترین قطارهای مسیر مشهد هستند و امکاناتی نظیر کوپه‌های خصوصی، رستوران، سیستم صوتی و تصویری و سرویس بهداشتی فرنگی در هر کوپه را ارائه می‌دهند. قطارهای فدک، نورالرضا، و زندگی از جمله قطارهای 5 ستاره این مسیر هستند.

قطارهای 4 ستاره: این قطارها نیز از امکانات و خدمات مناسبی برخوردارند و برای سفرهای خانوادگی و گروهی مناسب هستند. کوپه‌های این قطارها 4 نفره بوده و امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن دارند. قطارهای سیمرغ، غزال و غدیر از جمله قطارهای 4 ستاره این مسیر هستند.

قطارهای اتوبوسی: این قطارها ارزان‌ترین نوع قطارهای مسیر مشهد بوده و برای سفرهای اقتصادی مناسب هستند. صندلی‌های این قطارها مانند اتوبوس کنار هم قرار گرفته‌اند و امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن دارند. قطارهای پردیس و ماهان از قطارهای اتوبوسی در این مسیر هستند.

بهترین قطارهای مشهد برای سفری راحت

برای اینکه سفری راحت و ایمن را به مشهد تجربه کنید، بهتر است تا از قطارهای باکیفیت در مسیر مشهد استفاده کنید. این قطارها شامل قطارهای فدک، نورالرضا و زندگی هستند. در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می‌پردازیم.

قطار فدک

قطار فدک، اولین قطار 5 ستاره ایرانی است. این قطار خدمات ترانسفر را برای مسافران خود فراهم کرده است. در ابتدای سفر مهمانداران منتظر شما هستند و در طول سفر چندین بار پذیرایی خواهید شد. در این قطار انواع غذاهای بین‌‌المللی با ذائقه ایرانی وجود دارد. در تمام کوپه‌ها سیستم صوتی و تصویری، بسته خواب تمیز، اینترنت رایگان و سرویس بهداشتی موجود است.

قطار زندگی

قطار زندگی، یکی از قطارهای 5 ستاره لوکس و مدرن است که خدمات و امکانات رفاهی مناسبی دارد. کوپه‌های این قطار به صورت 4 نفره بوده که هر کدام از کوپه‌ها شامل سرویس خواب تمیز، سیستم صوتی و تصویری، روزنامه و مجله است. در تمام واگن‌ها سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وجود دارد. رستورانی دو طبقه با طراحی مدرن در قطار نیز موجود است، همچنین امکان خرید انواع نوشیدنی و تنقلات از کافه قطار وجود دارد.

قطار نورالرضا

شرکت نورالرضا، فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرد و یکی از جوان‌ترین شرکت‌های ریلی به حساب می‌آید. این قطار کوپه‌های 4 تخته دارد. خدمات قطارهای نورالرضا شامل بسته‌های پذیرایی، ارائه کتاب و مجله در کوپه، لوازم خواب، سیستم صوتی و تصویری، عایق صوتی وحرارتی، ویلچر و سرویس بهداشتی فرنگی است.

چگونه بهترین بلیط قطار مشهد را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین بلیط قطار برای سفر به مشهد، به عوامل مختلفی نظیر بودجه، سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال سفری لوکس و آسوده هستید، قطارهای 5 ستاره انتخاب مناسبی برای شما هستند و اگر به دنبال سفری اقتصادی هستید، باید به سراغ قطارهای اتوبوسی بروید.

 این نکته را درنظر بگیرید، با توجه به تقاضای بالای سفر به مشهد، خصوصا در ایام خاص، بهتر است بلیط قطار خود را از چند روز قبل رزرو کنید. برای سوار شدن به قطار نیز لازم است حداقل 30 دقیقه قبل از زمان حرکت در ایستگاه حاضر باشید.

بلیط قطار مشهد را از کجا رزرو کنیم؟

برای رزرو بلیط قطار به صورت آنلاین وبسایت‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این سامانه‌های معتبر، فلای‌تودی است. این پلتفرم، هم وبسایت و هم اپلیکیشن دارد و شما می‌توانید به راحتی و در سریعترین زمان ممکن بلیط قطار مشهد خود را تهیه نمایید. تنها کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی شده و بخش قطار را انتخاب کنید. پس از آن مبدا و مقصد خود ، تاریخ رفت و برگشت و همچنین تعداد مسافر را وارد کرده تا تمامی قطارها در زمان انتخابی شما نشان داده شود. در صورت نیاز به حمل خودرو و همچنین کوپه دربست، حتما این گزینه‌ها را انتخاب کنید. پس از نهایی کردن خرید، بلیط به ایمیلی که ثبت کرده‌اید فرستاده خواهد شد. در ادامه خدمات دیگر این سامانه را معرفی می‌کنیم.

فلای‌تودی، بهترین سامانه رزرو بلیط قطار

فلای‌تودی، بهترین سامانه برای رزرو بلیط قطارهای داخلی است. شما می‌توانید از هر مبدا، به هر مقصدی در ایران که بخواهید، بلیط قطار رزرو کنید. در کنار خرید بلیط می‌توانید رزرو هتل خود را نیز از این سامانه انجام دهید. از دیگر خدمات فلای‌تودی می‌توان به خرید انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی، تهیه بیمه مسافرتی، انواع تورهای خارجی و ویزای مسافرتی اشاره کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید