ویژگی کفش مناسب در سفر با اتوبوس

کدخبر: ۶۳۷۳۴۱
برای سفر با اتوبوس انتخاب کفش مناسب بسیار مهم است تا بتوانید سفری لذت بخش داشته باشید. با توجه به این که به کدام منطقه آب‌وهوایی (سرد و کوهستانی، مرطوب، ساحلی، گرم و کویری) می‌خواهید بروید باید کفش مناسبی بخرید. اگر به طبیعت گردی و کوهنوردی می‌روید باید کفش شما مناسب باشد. اگر درون شهر به پیاده‌روی خواهید پرداخت به حتم کفش راحت و سبکی باید داشته باشید.
ویژگی کفش مناسب در سفر با اتوبوس

رپرتاژ آگهی: بعد از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از علی بابا (مجله گردشکری علی بابا) باید ملزومات سفر من جمله کفش مناسبی را بخرید تا سفری راحت و لذت‌بخشی داشته باشید. در این مقاله از مجله گردشگری علی بابا به بررسی کفش مناسب در سفر با اتوبوس پرداخته‌ایم.

کفش مناسب برای سفر به مناطق ساحلی

برای سفر با اتوبوس به مناطق ساحلی کفش مناسب شامل صندل‌های پلاستیکی یا صندل‌های با جنس مرغوب هستند تا در برابر آب شکل اولیه آن‌ها از بین نرود و ترک نخورد. صندل‌های با لژ‌بلند را برای پیاده‌روی در ساحل باید بپوشید تا ذره‌های شن در مواقع راه‌رفتن داخل پاهای شما نروند. پیش از این که کفش اصلی خود را بپوشید باید پاهای شما کاملا خشک باشد؛ چون خیسی پا و نمک دریا به پوست آسیب وارد می‌کند.

کفش مناسب برای کوهنوردی در طول سفر

اگر در طول سفر به کوهنوردی می‌روید باید کفشی که زیره ضخیمی دارد را بپوشید؛ چون اگر کف کفش خم شود دیگر برای کوهنوردی مناسب نخواهد بود. کفش‌های را برای کوهنوردی باید بپوشید که برای تنفس پا مناسب باشند و مانع از عفونت انگشتان شوند. برای این که کفش فرم پای شما را بگیرد باید حداقل از سه هفته تا یک ماه پیش از سفر کفش خود را بپوشید.

کفش مناسب برای مناطق مختلفی که به سفر می‌روید

اگر به مناطق سرد می‌روید باید کفش‌هایی که ساق بلند هستند را بخرید و بپوشید. اگر به مناطق گرم می‌خواهید به سفر بروید باید کفش‌های راحتی جلو‌باز و بدون بند داشته باشید؛ چون این کفش‌ها باعث ایجاد جریان هوا داخل کفش می‌شوند و مانع از عرق کردن پاها خواهند شد.

سفر با اتوبوس

اگر در سفر می‌خواهید به طبیعت‌گردی بروید، کفش‌ کتانی مناسب نیست و باید کفش سبک کوهنوردی بپوشید تا از پاهای شما به خوبی محافظت شود. بهتر است، کفش شما ضدآب باشد؛ چون ممکن است در حین عبور از جنگل با گل‌ولای، آب و باران مواجه شوید. برای سفر به مناطق سرد و کوهستانی باید کفشی که پاهای شما را گرم نگاه می‌دارد مانند پوتین همراه خود داشته باشید.

ویژگی‌های کفش مناسب برای گردش در شهر

برای گردش در شهر کفش با کف‌ ضخیم و قابل انعطاف مناسب است؛ چون به راحتی روی آسفالت‌های سخت با این کفش می‌توانید، راه بروید. برای جلوگیری از خستگی پا در پیاده‌روی‌های طولانی باید کفش‌های کتانی داشته باشید. حتما جوراب بپوشید تا از ساییدگی پاهای شما جلوگیری شود. اگر در طول سفر می‌خواهید به مهمانی بروید باید یک کفش مناسب مهمانی همراه خود داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب کفش مناسب برای سفر

برای انتخاب کفش مناسب برای سفر باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • برای سفر کفش نو نپوشید و بهتر است کفشی که چندین بار پوشیده‌اید و فرم پای شما است را بپوشید.

  • کفش ضدآب گزینه مناسبی برای سفر محسوب می‌شود؛ چون از عرق و عفونت قارچی پا جلوگیری خواهد کرد.

  • کفشی را بپوشید که کیفیت مناسبی داشته باشد.

  • یک جفت دمپایی سبک برای سفر همراه خود داشته باشید.

  • صندل‌های چرمی را خیس نکنید.

  • کفش اسپرت و ورزشی باید کف آن خم شده باشد.

کفش مناسب در سفر با اتوبوس

با یک جفت کفش تمام طول روز سفر را نگذرانید

شاید داشتن یک جفت کفش در هنگام سفر جای زیادی از چمدان را بگیرد؛ ولی این را در نظر داشته باشید داشتن کفش مناسب برای لذت بردن از سفر بهتر از ماندن در هتل به دلیل تاول و درد شدید پا است‌. استفاده از کفش نامناسب باعث آسیب‌هایی می‌شود که شما نتوانید چند قدم راه بروید. برای پیاده‌روی صبحگاهی باید یک نوع کفش و برای قدم زدن در مراکز خرید باید کفش دیگری بپوشید. اگر در طول سفر فقط یک نوع کفش بپوشید که برای پای شما مناسب نباشد با کمی راه رفتن و ایستادن پاهای شما دچار آسیب می‌شود.

سخن پایانی

برای این که سفری لذت‌بخش داشته باشید باید کفش مناسبی بپوشید و با توجه به این که به کدام منطقه از کشور سفر می‌کنید باید کفش مناسبی داشته باشید. اگر در طول روز می‌خواهید به کوهنوردی بروید یا برای پیاده‌روی در شهر باید برای هر کدام کفش جداگانه‌ای بپوشید. برای این که پای شما دچار عرق و عفونت نشود باید کفش ضدآب بپوشید. در طول سفر حتما چندین جوراب همراه خود داشته باشید تا مرتب جوراب بپوشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید