دیدنی‌های استانبول که باید در اولین روز سفرتان ببینید

کدخبر: ۶۳۸۹۴۷
استانبول شهر بازارهای سنتی و مسجد ایا صفویه است. باید در استانبول به بازار سنتی ادویه رفت؛ از نزدیک با مردم استانبول صحبت کرد. در رستوران‌های محلی این شهر؛ طعم شگفت‌انگیز غذاهای خوشمزه را چشید.
دیدنی‌های استانبول که باید در اولین روز سفرتان ببینید

رپرتاژ آگهی: در واقع استانبول شهر شگفتی‌ها است؛ هر بار در سفر به استانبول بخشی از تاریخ و طبیعت این شهر را کشف می‌کنید. در این نوشته سراغ دیدنی‌های استانبول می‌‌رویم؛ دنیای جدیدی از این شهر را کشف می‌‌کنیم. بلیط هواپیما تهران استانبول علی‌بابا کلید ورود شما به استانبول است؛ پس قبل از شروع سفر اقدام به خرید بلیط تهران به استانبول از علی‌بابا کنید.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

استانبول در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد. این شهر در ماه‌های ژوئن تا اوت حسابی گرم است. در ماه‌‌های دسامبر تا فوریه همه شهر سفید می‌شود. شگفتی‌های استانبول برای مسافران تمام‌نشدنی است؛ شما در هر سفر به استانبول گوشه‌ای جدید از استانبول را می‌شناسید. اگر تابه‌حال به استانبول سفر نکرده باشید؛ قبل از سفر انتخاب دیدنی‌های استانبول سخت است. در ادامه در کوچه‌‌های این شهر قدم می‌زنیم؛ با جاذبه‌های تاریخی، مسجد‌ها، بازارهای سنتی این شهر آشنا می‌شویم. قطعا بعد از آشنایی با دیدنی‌های استانبول؛ انتخاب برای شما آسان­تر می­شود.

جاذبه‌های تاریخی استانبول

استانبول با کاخ‌ها و برج‌های قدیمی که داردَ؛ طرف‌داران تاریخ را شگفت‌زده می‌‌کند. معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول‌‌ برج گالاتا و کاخ توپکانی است. اما این دو اثر همه داستان تاریخ استانبول را تعریف نمی‌کنند. آماده شنیدن داستان‌های تاریخی استانبول هستید؟ بله! در ادامه معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

مساجد قدیمی استانبول

_ کاخ توپکانی

کاخ یا قصر توپکانی روایت‌کننده سال‌های طولانی از تاریخ ترکیه است. این کاخ بخش‌های متفاوتی دارد که در سال‌های قدیم کاربرد مختلفی داشته است. در برنامه سفر به استانبول حدود نصف روز برای بازدید از این کاخ زمان بگذارید. کاخ توپکانی هر روز به جز روزهای تعطیلات مذهبی باز است.

_ برج گالاتا

برج گالاتا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول است. از بالا که برج گالاتا را ببینید؛ اول سقف مخروطی شکل آن توجه شما را جلب می‌کند. برج گالاتا 9 طبقه دارد؛ در طبقه آخر رستوران مدرنی قرار گرفته است. برای لذت از تماشای غروب آفتاب و شنیدن صدای مرغان دریایی پله‌های برج را بالا بیاید. از پنجره‌های کوچک برج استانبول را ببینید. هیجان‌انگیز نیست! توصیف آن لحظه در برابر تجربه آن قطره‌ای در برابر دریا است، باید برای تجربه این حس هیجان‌انگیز پله‌های برج گالاتا را بالا بروید.

_ کلیسا چورای

کلیسا چورای از دیدنی‌های است که بیشتر مسافران به آن توجهی ندارند؛ بعد از بازدید از این کلیسا متوجه شگفتی آن می‌شوند. این کلیسا با سبک معماری بیزانسی ساخته شد. روی دیوارهای کلیسا زندگی حصرت عیسی و مریم مقدس نقاشی شده است.

مساجد قدیمی استانبول

مسجدهای استانبول که با نقوش اسلامی ساخته شده‌اند؛ نماد مذهبی استانبول هستند. مسافران برای بازدید از مسجد‌های استانبول از هر گوشه دنیا سفر می‌‌کنند. در ادامه به مسجد‌های ایا صفویه، سلطان احمد، سلیمانیه می‌رویم؛ با سبک‌های معماری این مسجد‌ها آشنا می‌شویم.

_ مسجد ایا صفویه

وقتی صحبت از جاذبه‌های دیدنی استانبول به میان می‌آید؛ مسجد ایا صفویه در صدر فهرست جاذبه‌های استانبول است. این مسجد ابتدا کلیسا بود؛ اکنون کاربرد موزه را دارد. معماری مسجد ایا صفویه شاهکار سبک معماری بیزانس و امپراتوری عثمانی است.

_ مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی یکی دیگر از شاهکارهای دیدنی در استانبول است. معمار این مسجد محمد صدفکار نام دارد که مسجد را به شکل آبشاری و شش مناره ساخته است. شاید برایتان جالب باشد که ساخت شش مناره این مسجد بر اساس یک اشتباه ساخته شد؛ از قبل در طراحی معماری این مسجد نبوده است.

_ مسجد سلیمانیه

حتما حدس می‌زنید که این مسجد به دستور کدام پادشاه ساخته شده است؟ بله مسجد سلیمانه به دستور سلطان سلیمان ایجاد شد که بعد از فوت ایشان مزار سلطان سلیمان و خرم سلطان در باغ پشتی مسجد قرار گرفت. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مسجد وجود رستوران، حمام، بیمارستان است. در زمان بازید از این مسجد به رستوران بروید؛ طعم خوشمزه غذاهای عثمانی را امتحان کنید.

بازارهای سنتی استانبول

بازارهای استانبول رنگ و بوی قدیم را دارند؛ در این بازارها با زندگی مردم استانبول بیشتر آشنا می‌شوید. در ادامه به بازارهای بزرگ استانبول و ادویه می‌رویم؛ روایت زندگی مردم استانبول را در این بازارها می‌بینیم.

_ بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از پرطرف‌دارترین جاذبه‌های رایگان در استانبول است. در زمان بازدید از این بازار با مردم محلی صحبت کنید، شکوه معماری آن را بببنید. از این بازار می‌‌توانید انواع اجناس مختلف را بخرید.

_ بازار ادویه

بازار ادویه استانبول که به بازار ذرت نیز معروف است؛ در میان گردشگران شهر جهانی دارد. در این بازار خوش رایحه و رنگارنگ انواع ادویه‌ها و میوه‌های خشک و آجیل موجود است.

بازارهای سنتی استانبول

خرید بلیط استانبول

تا به این جا درباره دیدنی‌های استانبول صحبت کردیم؛ اکنون وقت آن شده که با خرید بلیط تهران به استانبول از نزدیک این جاذبه‌های دیدنی را ببینیم. شما می‌توانید بلیط هواپیما تهران استانبول علی‌بابا را مستقیم از برنامه علی‌بابا بخرید. برای خرید بلیط تهران به استانبول به برنامه علی‌بابا بروید؛ از قسمت پرواز‌های خارجی بلیط هواپیما تهران استانبول علی‌بابا را بخرید. با خرید بلیط تهران به استانبول همسفر علی‌بابا در سفر استانبول می‌شوید.

سفر به استانبول

دیدنی‌های استانبول تمام‌نشدنی است. در این نوشته همه دیدنی‌های استانبول را ننوشته‌ایم. شما می‌‌توانید برای دسترسی به راهنمای کامل سفر به استانبول کتاب سفر استانبول را ذخیره کنید. نسخه غیرتعاملی کتاب سفر استانبول در فیدیبو در دسترس است، همین‌الان این کتاب را از فیدیبو بخوانید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید