راهنمای سفر در اردیبهشت ماه 1403

کدخبر: ۶۳۹۵۱۵
در اردیبهشت ماه، طبیعت زیبایی خود را به‌صورت تمام عیار به رخ می‌کشد و آب‌وهوای اکثر مناطق کشور نیز در این ماه بسیار بی‌نظیر و معتدل است. سرسبزی و شکوفایی طبیعت و ترکیب آن با آب‌وهوای مطلوب و دلپذیر اردیبهشت را به بهترین فرصت برای سفر تبدیل کرده است.
راهنمای سفر در اردیبهشت ماه 1403

رپرتاژ آگهی: اگر شما هم جزو افرادی هستید که به جای سفر در اوایل بهار و تعطیلات نوروزی، ترجیح می‌دهید در اردیبهشت ماه سفر کنید و از آرامش طبیعت بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید تا با مقاصد مناسب برای سفر در ماه دوم بهار آشنا شویم.

راهنمای سفر به 10 مقصد پرطرفدار داخلی

با اینکه گوشه به گوشه کشور عزیز ما ایران در اردیبهشت ماه تماشایی و دلنشین است، اما تصمیم داریم در این بخش 10 مورد از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد داخلی را معرفی کنیم.

1. کیش

اگر در فصول سرد سال و فروردین ماه به کیش سفر نکردید، باید توجه داشته باشید که اردیبهشت تقریبا آخرین فرصت شما برای بهره‌مندی از آب‌وهوای مناسب با رطوبت کم جزیره است؛ چون جزیره کیش در اواخر بهار و فصل تابستان بسیار گرم می‌شود و رطوبت نیز افزایش پیدا می‌کند.

علاوه‌بر شرایط جوی مناسب و آب‌وهوای عالی، در اردیبهشت ماه میزان مسافر نیز در جزیره کیش کاهش می‌یابد و به‎‌همین‌خاطر سفر و گردش شما راحت‌تر و دلچسب‌تر خواهد بود. همچنین به احتمال زیاد هزینه سفر نیز به نسبت ایام عید کمتر می‌شود و می‌توانید هتل و بلیط را با هزینه مناسب‌تری رزرو کنید. از جمله بهترین هتل‌ های کیش که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید، هتل‌های داریوش، کوروش، مارینا پارک و هتل پانوراما هستند.

2. قشم

دیگر جزیره جنوبی خوش‌آب‌وهوا برای سفر در اردیبهشت ماه، جزیره حیرت‌انگیز قشم است. در ماه دوم بهار جزیره قشم نسبت به اوایل بهار بسیار خلوت‌تر است و می‌توانید به‌راحتی از نقاط مختلف این جزیره زیبا بازدید کنید. همچنین در این موقع از سال هزینه‌های سفر نیز تا حدودی کم‌تر می‌شود و می‌توانید یک سفر نسبتا اقتصادی به جزیره قشم داشته باشید.

توصیه می‌کنیم قبل از آغاز سفر، هتل مدنظر خود را در جزیره قشم رزرو کنید تا دغدغه‌ای بابت اقامت نداشته باشید. با استفاده از روش رزرو اینترنتی می‌توانید به آسانی و در کمترین زمان کارهای رزرو هتل آپارتمان در قشم را انجام دهید.

3. تهران

کلانشهر تهران فارغ از اینکه پایتخت کشور است و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی دارد، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی نیز در خود جای داده است که ارزش یکبار سفر و بازدید را دارند. از جمله بهترین زمان‌هایی که می‌توانید برای سفر به تهران اختصاص دهید، ماه اردیبهشت است؛ چون‌که در این ماه آب‌وهوای تهران بسیار دلپذیر بوده و طبیعت اطراف آن نیز بسیار زیباست.

کاخ گلستان، باغ فردوس، بام تهران، پارک آب و آتش، درکه و دربند و... از جمله جاهای دیدنی تهران هستند. نکته قابل ذکر این است که فکر نکنید که به دلیل وجود هتل‌های بسیار لوکس و مجلل نمی‌توانید موفق به رزرو هتل تهران ارزان شوید، بلکه برعکس امکان پیدا کردن هتل قیمت مناسب با امکانات بالا در تهران زیاد است.

4. اصفهان

یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای سفر به شهر تاریخی اصفهان، ماه اردیبهشت است. در این ماه هنوز هوا گرم نشده و سرد هم نیست، در واقع بسیار متعادل و مطلوب است. زیبایی‌ها و جذابیت‌های اصفهان که بر هیچ کس پوشیده نیست، حال شما ترکیب آب‌وهوای معتدل و زیبایی طبیعت در اردیبهشت را نیز به آن اضافه کنید، بی‌شک بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرتان به اصفهان خواهد بود.

اصفهان در اردیبهشت

5. مشهد

مشهد مقدس به یمن وجود بارگاه امام رضا (ع) همیشه مملو از مسافر و زائر است، با این حال در برخی از ماه‌های سال میزان مسافران نسبتا کمتر می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث گردش و زیارت راحت‌تر شود. اردیبهشت یکی از زمان‌های عالی و طلایی برای سفر به شهر مشهد محسوب می‌شود؛ چراکه هزینه سفر مناسب‌تر است، آب‌وهوای مطلوبی دارد و میزان مسافر نیز کمتر است.

6. شیراز

شیراز در اردیبهشت شبیه به بهشت است و زیبایی آن قابل وصف نیست؛ درواقع بی‌دلیل نیست که 15 اردیبهشت را به عنوان روز شیراز نام‌گذاری کرده‌اند. جشنواره‌های بهاری که در شیراز برگزار می‌شوند نیز از دیگر جذابیت‌های سفر به شیراز در بهار به‌خصوص ماه اردیبهشت است. طبیعت اطراف شهر و همچنین جاهای دیدنی و باغ‌های معروف شیراز مثل باغ ارم، باغ دلگشا، باغ نارنجستان قوام و... در این ماه زیباتر و جذاب‌تر می‌شوند.

7. یزد

یزد جزو مناطق خشک و کویری کشور است که به تبع آن آب‌وهوای گرمی دارد، اما در برخی از فصول سال شرایط آب‌وهوایی آن بسیار مناسب و دلپذیر می‌شود، مثل فصل بهار و به‌خصوص اردیبهشت ماه که برای سفر و گردش بسیار مناسب است. در این ماه علاوه‎بر اینکه یزد آب‌وهوای ملایمی دارد، میزان مسافر نیز کمتر است و می‌توانید با خیالی آسوده در کوچه‌های قدیمی این شهر قدم بزنید و به تماشای خانه‌های خشتی و دیگر جاذبه‌های تاریخی آن بپردازید.

8. تبریز

تبریز از جمله شهرهای زیبا و تاریخی شمال‌غرب کشور است که جاذبه‌های بسیار زیاد و طبیعت فوق‌العاده زیبایی دارد. آب‌وهوای سرد و پربارش این شهر باعث شده است که برای سفر در فصل پاییز و زمستان چندان مناسب نباشد و بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر به تبریز است.

با سفر به تبریز در اردیبهشت ماه نه تنها از هوای بسیار مطلوب آن بهره‌مند خواهید شد، بلکه می‌توانید به بازدید از مناطق جنگلی و طبیعت زیبای اطراف آن نیز بپردازید. جنگل‌های ارسباران، پارک ائل گلی، آسیباب خرابه در جلفا، دهکده توریستی کندوان و... از جمله جاذبه‌های طبیعی و زیبای استان آذربایجان شرقی هستند.

تبریز در بهار

9. کرمان

مقصد مناسب دیگری که برای سفر در اردیبهشت می‌توانید انتخاب کنید، کرمان است. در ماه اردیبهشت جشنواره موسیقی در این شهر برگزار می‌شود که می‌توانید از تماشای اجرا و شنیدن موسیقی‌ها به‌صورت زنده لذت ببرید. جاذبه‌های تاریخی بی‌شماری در کرمان وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از باغ شازده ماهان، بازار وکیل و باغ فتح آباد را از دست ندهید.

10. همدان

فصل بهار زمان مناسبی برای سفر به همدان محسوب می‌شود، به‌خصوص ماه اردیبهشت که آب‌وهوا معتدل‌تر بوده و از میزان مسافرت‌های بهاری نیز کاسته شده است. مجموعه تاریخی و فرهنگی گنجنامه، دشت میشان، تپه‌های هگمتانه، گنبد علویان، موزه مردم‌شناسی، حمام تاریخی قلعه، برج قربان و... از جمله جاهای دیدنی همدان هستند.

ایران سرزمینی پهناور و دیدنی است و سفر در نیمه بهار به هر کجا از این کشور زیبا می‌تواند لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید