در پنل ابهام در قوانین و تاثیر آن در صنعت پخش بیان شد:

دخالت دولت مانع از شکوفایی "بخش خصوصی" می شود

کدخبر: ۶۴۵۷۴۸
به گفته پیشکسوت صنعت پخش کشور، دخالت دولت در این صنعت مانع از تجلی قدرت بخش خصوصی می شود.
دخالت دولت مانع از شکوفایی "بخش خصوصی" می شود

فرهاد بدیع پیشکسوت صنعت پخش در پنل ابهام در قوانین و تاثیر آن در صنعت پخش که توسط مجموعه رسانه ای دنیای اقتصاد در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، گفت: من از قبل انقلاب تا کنون بیش از ۵۰ سال سابقه در صنعت پخش کشور دارم.

پیش از انقلاب، الگوبرداری صنعت پخش عمدتا از ژاپن و کره بود که در آن کشورها  الگوی شرکت ها آنها بر اساس تفکر بخش خصوصی بود که کالا رسانی را در دست داشتند. بر این اساس شرکت‌هایی همچون مینو و شاهین ایجاد شدند که منجر به آن شد که جامعه صنفی پخش یه سمت صنعت پخش سوق پیدا کند. 

وی افزود: در نتیجه خسروشاهی مدیرعامل و موسس شرکت مینو وزیر صنعت شد که نشان دهنده اهمیت این صنعت دارد. در ادامه تعیین خط مشی برای فراهم سازی عملکرد شرکت ها  برای رسیدن به خودکفایی و لغو عارضه عدم استقلال مشخص شد. 

بدیع 2

بدیع خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است که قابلیت های بخش خصوصی با توجه به توانمندی های که دارند، نیاز به حضور دولت تنها به عنوان تکمیل کننده و راهنمای مسیر است، نه آن که دولت وارد بحث تولی گری در صنعت پخش شود. اما متاسفانه در ایران دخالت دولت مانع از تجلی پخش در میان سایر بخش ها شده و اجازه نمی دهد بخش خصوصی خود را نشان دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی