آمار جدید از میزان مهاجرت در ایران/ جستجوی کار عامل چند درصد از مهاجرت‌ها است؟

کدخبر: ۲۹۹۵۱۹
اقتصادنیوز: طی سال ۹۷ در نقاط شهری بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به «پیروی از خانوار» (۵۳.۹ درصد)، «جستجوی کار» (۱۰.۱ درصد) و «جستجوی کار بهتر» (۶.۴ درصد) بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مطابق اطلاعات مرکز راهبردی وزارت کار درباره نقش کار بر مهاجرت جمعیت گفت: جمعیت مهاجر در سال ۹۷ حدود ۷۱۱۱۵۴ نفر می باشد که حدود ۵۸۸۳۱۲ نفر مربوط به نقاط شهری و ۱۲۲۸۴۱ نفر مربوط به نقاط روستایی بوده است.

بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به « پیروی از خانوار» (۵۲.۸ درصد) « جستجوی کار» (۱۰.۰ درصد) و « جستجوی کاربهتر» (۶.۵درصد) بوده است. همچنین در نقاط شهری نیز بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به « پیروی از خانوار» (۵۳.۹ درصد) « جستجوی کار» (۱۰.۱ درصد) و « جستجوی کار بهتر»(۶.۴ درصد) می باشد. در نقاط روستایی نیز بیشترین علت مهاجرت به ترتیب مربوط به «پیروی از خانوار»(۴۷.۸ درصد) « پایان خدمت وظیفه»(۱۳.۵ درصد) و «جستجوی کار»(۹.۱ درصد) بوده است.

 از بین جمعیت مهاجر سال ۹۷، تعداد ۳۰۲۸۱۷ نفر(۴۲.۶ درصد) از نظر اقتصادی فعال می باشند که از این تعداد ۲۳۴۰۶۴ نفر شاغل (۷۷.۳ درصد) و ۶۸۷۵۳ نفر بیکار(۲۲.۷ درصد) می باشند.

 بیشترین علت مهاجرت جمعیت شاغل در سال ۹۷، به ترتیب مربوط به « جستجوی کار»، « پیروی از خانوار» و « جستجوی کار بهتر» می باشد. کمترین علت مهاجرت این قشر نیز مربوط به « پایان تحصیل»، « تحصیل» و « انجام خدمت وظیفه » بوده است.

 بیشترین علت مهاجرت جمعیت بیکاردرسال ۹۷، به ترتیب مربوط به «پایان خدمت وظیفه»، « پیروی از خانوار» و « جستجوی کار» می باشد. کمترین علت مهاجرت این قشر نیز مربوط به « انتقال شغلی» و « انجام خدمت وظیفه» و « تحصیل» بوده است.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید