خانوارهای جدید مشمول قطع یارانه نقدی شناسایی شدند

کدخبر: ۳۰۷۴۷۹
اقتصادنیوز: سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴قانون بودجه، از شناسایی خانوارهای جدید مشمول قطع یارانه نقدی خبر داد و گفت: یارانه نقدی خانوارهایی که به اشتباه قطع شده بود، به صورت یکجا به حساب‌شان واریز می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به مهر، حسین میرزایی گفت: با توجه به اینکه در دقت شناسایی وضعیت مالی خانوارها، حساسیت ویژه‌ای وجود دارد، علاوه بر استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، در حال تلاش برای توسعه شناسایی وسع مالی اشخاص حقیقی از طریق دسترسی به سامانه‌های مرتبط با اشخاص حقوقی در وزارت صمت هستیم.

وی ادامه داد: در همین زمینه، تفاهم نامه‌ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شده تا پس از انعقاد آن، از ظرفیت سامانه رتبه بندی اشخاص حقوقی استفاده کنیم؛ طبیعتا ممکن است یک شخص حقیقی، به عنوان عضو هیأت مدیره در شرکتی فعالیت داشته باشد که این اطلاعات از طریق این سامانه قابل احصا خواهد بود، لذا بر اینکه بتوانیم وسع مالی اشخاص حقیقی را با دقت بالاتر شناسایی کنیم، اطلاعات این سامانه می تواند بسیار موثر واقع شود.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه، با بیان اینکه این آمادگی برای انعقاد هر چه سریعتر تفاهم نامه با وزارت صنعت، وجود دارد و به زودی اجرایی خواهد شد، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات قطع یارانه نقدی در شهریورماه گفت: بر اساس آمار، از کل خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده فقط ۶.۷ درصد پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و سپس ورود به سامانه «یارانه ۱۰» اعتراض خود را ثبت کردند که این درصد پایین، نشان دهنده دقت بالا در شناسایی خانوارهای پردرآمد است.

میرزایی با تاکید بر اینکه اعتراضات به قطع یارانه نقدی شهریورماه، تقریبا به پایان رسیده است، درباره وضعیت برقراری یارانه خانوارهایی که به دلیل مشکل حساب بانکی آن ها، یارانه شان توسط سازمان هدفمندی واریز نشده بود نیز، گفت: به شدت پیگیر برقراری یارانه این خانوارها هستیم؛ چراکه این گروه اغلب جزو دهک‌های پایین درآمدی قرار داشتند و بیش از ۸۰ درصد از تماس هایی که با سامانه تلفن گویای ستاد اجرایی گرفته شود، مربوط به این افراد بود.

 

میرزایی با اشاره به اینکه سازمان هدفمندی با ارسال پیامک به این خانوارها اعلام کرده بود که به بانک مراجعه و حساب خود را اعلام کنند، گفت: ستاد اجرایی تبصره ۱۴ پیگیر این امر بود که بلافاصله پس از مراجعه سرپرست این خانوارها به بانک و اعلام حساب، یارانه به حسابشان واریز شود که در نهایت، قرار شد سازمان هدفمندی، یارانه شهریورماه و مهرماه آنها را به صورت یکجا، به حسابشان واریز کند.

وی درباره دور جدید قطع یارانه نقدی دهک های درآمدی بالا گفت: در این خصوص خانوارها شناسایی شدند و آمادگی قطع یارانه نقدی آنها وجود دارد؛ اما منتظر تصمیم گیری و اعلام دولت در این زمینه هستیم و پس از فراهم شدن شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه تاکید کرد: علیرغم آماده بودن همه شرایط برای اجرای تکلیف قانونی مجلس و حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، به جهت حساسیت‌های موجود در جامعه، بالا بردن دائمی دقت شناسایی و جلب نظر موافق دستگاه های مختلف از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به بالابودن دقت، فعلا به صورت «صدک» یارانه نقدی خانوارهای مشمول حذف یارانه نقدی را حذف خواهیم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید