واکسن؛ نوشداروی بعد از ..!

کدخبر: ۳۸۳۰۳۴
تاکنون بیماری های خطرناک یا مرگباری چون آبله، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک و...طی یکصد سال گذشته با کشف واکسن های آنها ریشه کن و یا کنترل شده است!

اخیرا" افراد شیادی در لباس طب سنتی-ایرانی- اسلامی(تجویز کنندگان روغن بنفشه..، خوردن نمک و زالو درمانی و.. شربت امام کاظم ع برای درمان کرونا!) و هواداران آنها، علم مخالفت با تزریق واکسن برای پیشگیری از کرونا را بر افراشته اند که در تصویر مشاهده می کنید!

آنها خواستار اخراج سازمان جهانی بهداشت از کشورند و از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت هم بیان می کند که واکسن داخلی(از نظر تائید استاندارد بودن) نیازی به تائید سازمان جهانی بهداشت ندارد؟!

کشورهای اطراف ایران هم واکسن کرونا را از کشورهای مختلف تهیه کرده اند، ولی ایران؟! نوشداروی بعد از مرگ سهراب؟!

اکنون مقاله علمی چاپ شده در مجله افق(Horizon) توسط آقای میکائیل گلدمن ایمونولوژیست برجسته دانشگاه بروکسل در بلژیک‌ در این باره ایمنی "واکسن mRNA کرونا" ارائه می شود:   

پنج نکته در باره ایمنی "واکسن کرونا"(از نوع (mRNA 

1) تکنولوژی بکار رفته در این واکسن قبلا" در واکسن های ضد سرطان و هپاتیت-ب(از سال۲۰۱۳) هم استفاده شده و عوارضی از تزریق آنها گزارش نشده است!

2)واکسن(mRNA) تاثیری بر روی ژن(DNA) انسان ندارد چون وارد هسته سلول نمی شود(ژن در هسته سلول قرار دارد)، و واکسن تزریق شده نیز ظرف چند روز توسط سیستم ایمنی بدن از بیم می رود! 

《در واقع خطر اصلی نزدن واکسن و در معرض عفونت مرگبار کرونا قرار گرفتن است!》

3)واکسن کرونا سیستم ایمنی را با ترشح پادتن اختصاصی بر علیه پروتئین خارهای سطح ویروس- protein spikes فعال می کند و تاکنون واکنش های مضر مانند بیماری خودایمنی(با تولید پادتن بر علیه بدن انسان) گزارش نشده است!

4)واکسن کرونا پس از مرحله آزمایش ایمنی آن در حیوان، آزمایش انسانی را نیز در سه مرحله پشت سر گذاشته و عارضه ای از مصرف آن گزارش نشده است!

5) اندکی درد بعلت التهاب در محل تزریق و تب خفیف، یک یا دو روز بعد از تزریق واکسن کرونا امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد! البته افرادی که سابقه آلرژی شدید(آنافیلاکسی) به داروها داشته اند بهتر است واکسن نزنند!

Horizon(The EU Research & Innovation Magazine)

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید