برنامه‌های پتروشیمی پارس برای افزایش تولید و فروش

کدخبر: ۳۱۵۷۷۸
گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل پتروشیمی پارس از افزایش 10 درصدی تولید این شرکت طی 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
برنامه‌های پتروشیمی پارس برای افزایش تولید و فروش

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، مسعود حسنی تاکید کرد: در این مدت در بخش استحصال اتان 6 درصد، اتیل بنزن 17 درصد و استایرن منومر 20 درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با اقدامات انجام شده توانستیم شاهد رشد تولید در واحدهای مختلف باشیم، تاکید کرد: بهینه سازی فرآیند تعمیرات اساسی و تعویض کاتالیست واحد استایرن، تحقق رکورد تولید بی‌وقفه حداکثری واحد استایرن منومر افزایش 5/21 درصدی صادرات 8 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ساخت داخل روتور فن کوره و جایگزینی با نمونه خارجی، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های مخزن 10 هزار تنی و کسب رتبه HSE در بین شرکت‌های هلدینگ خلیج‌فارس از دیگر دستاوردهای پتروشیمی پارس در سال‌جاری بوده است.

حسنی در ادامه بازدید خبرنگاران از این واحد به برنامه‌های شرکت برای مقابله با تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات محصولات پروپان برنامه هماهنگی با  مجتمع‌های همجوار برای مصرف در زنجیره ارزش و اجرای برنامه ذخیره‌سازی و فروش هماهنگ را در دستور کار داریم. همچنین اجرای پروژه تزریق محصولات به خطوط سراسری گاز کشور برای افزایش ارزش حرارتی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات محصول استایرن موضوعات  افزایش  میزان فروش داخلی با انعطاف‌پذیری در تعاملات با مشتریان داخلی، اجرای برنامه افزایش تولید در واحد اتیل بنزن و استایرن منومر برای رفع نیاز کامل در شرایط کنونی و آینده برای این محصول استراتژیک مدنظر است. مدیرعامل پتروشیمی پارس سیاست خوداتکایی ملی و بهره‌گیری از شرکت‌های توانمند داخلی را از دیگر برنامه‌های این شرکت دانست و گفت: پشتیبانی از شرکت‌های توانمند داخلی و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز تقویت بخش تحقیق و توسعه به عنوان یکی از بازوهای اصلی در بومی‌سازی برای این بخش مورد حمایت شرکت است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید