آیا در سال ۲۰۲۱ می‌توانیم از استرالیا ویزای تحصیلی بگیریم؟

کدخبر: ۴۱۴۸۳۲
با شروع پاندمی کرونا استرالیا و نیوزیلند از اولین کشورهایی بودند که مرزهای خود را بر روی دیگر کشورها بستند به طوریکه حتی دانشجویانی که در این کشور‌ها تحصیل می‌کردند امکان ورود به خاک استرالیا را پیدا نکردند.
آیا در سال ۲۰۲۱ می‌توانیم از استرالیا ویزای تحصیلی بگیریم؟

در این مقاله به پرتکرار‌ترین سوال شما که بدنبال دریافت ویزای تحصیلی هستید پاسخ خواهیم داد. استرالیا سومین کشور محبوب دانشجویان بین‌المللی است و خیلی از دانشجویان این کشور را بخاطر شرایط خوب رفاهی و زندگی که دارد برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

استرالیا یک کشور با ثبات، دموکراتیک و متنوع از نظر فرهنگی است که همواره نیازمند نیروی کار ماهر است و این از مهم‌ترین دلایل انتخاب دانشجویان به عنوان کشور مقصد خود است، چون امکان اینکه بعد از تحصیل اقامت دائم استرالیا را کسب کنند بسیار زیاد است. استرالیا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان محسوب می‌شود. این کشور، با چشم‌اندازهای دیدنی و فرهنگ غنی باستانی، سرزمینی است که مشابه آن در روی کره خاکی وجود ندارد. این موارد تنها بخشی از دلایل افراد برای مهاجرت به استرالیا به شمار می‌آیند.

مزایای کسب اقامت استرالیا با ویزای تحصیلی

استرالیا یکی از کشورهایی است که توانسته در سال‌های اخیر، رضایت مهاجرین را در همه جنبه‌ها، جلب کند. 

این یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این کشور است که توانسته بر خلاف دور بودن از دیگر کشورهای جهان مهاجرین زیادی را به کشور خود جذب کند.

در اینجا به دیگر مزایای مهاجرت به استرالیا اشاره می‌کنیم:

  • صدور اجازه کار در استرالیا

  • امکان سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی بیزینس در استرالیا

  • امکان تحصیل و دریافت وام‌های تحصیلی در استرالیا

  • امکان استفاده از خدمات تامین اجتماعی و بیمه سلامت

  • امکان استفاده فرزندان از تسهیلات آموزشی و سلامت

  • امکان استفاده از خدمات کنسولگری‌ها در خارج از استرالیا

  • امکان گرفتن پاسپورت استرالیا پس از اخذ شهروندی

  • امکان اقدام برای دریافت ویزای نیوزلند

  • بهره‌مندی از مزایای کامل شهروندی استرالیا

استرالیا دانشگاه‌های زیادی با تراز علمی بالا دارد که مورد توجه علاقمندان به تحصیل قرار می‌گیرند اما رشته‌های پزشکی در این کشور طرفدار بیشتری دارد. تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های معتبر استرالیا، هزینه‌های بالایی دارد که با توجه به کیفیت شرایط زندگی و تحصیل، قابل قبول و منطقی است.

در طول سالیان گذشته دانشجویان زیادی از ایران ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کردند و برای تحصیلات راهی این کشور شدند. با استفاده از ویزای دانشجویی استرالیا دانشجو می‌تواند در طول ترم هفته‌ای 20 ساعت و در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کند. تحصیل و کار همزمان در استرالیا رویای هر دانشجویی می‌تواند باشد به خصوص اگر بتواند در این مدت سابقه کاری مناسبی کسب کند و ویزای خود را از ویزای دانشجویی به ویزای کار استرالیا تغییر دهد. 

ویزای تحصیلی استرالیا

آیا این روزها ویزای تحصیلی استرالیا برای ایرانیان صادر می‌شود؟

موضوعی که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که آیا این روزها ویزای تحصیلی برای ایرانیان صادر می‌شود و دانشجویان ایرانی این امید را داشته باشند که بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا بتوانند برای تحصیل به استرالیا مهاجرت کنند؟

یکی از مواردی که موسسات مهاجرتی برای مشتریان خود به خوبی توضیح نمی‌دهند همین موضوع است که در حال حاضر اداره مهاجرت استرالیا برای ایرانیان ویزای تحصیلی صادر نمی‌کند و اخذ اقامت استرالیا از طریق این ویزا ممکن نیست. 

بهتر است که این موضوع را بدانید که در حال حاضر شما می‌توانید از دانشگاه موردنظر خود در استرالیا اپلای بگیرید اما ویزایی برای ورود به این کشور صادر نخواهد شد.

در چند سال گذشته ایرانیان برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا مشکلی نداشتند اما به علت آنکه در سالهای گذشته ایرانیان زیادی بعد از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به خاک استرالیا اقدام به درخواست پناهندگی از اداره مهاجرت استرالیا کردند، این موضوع تا حد زیادی حساسیت اداره مهاجرت را افزایش داده است و به همین دلیل صدور این ویزا برای مهاجرت ایرانیان به استرالیا به حداقل رسیده است.

حال که امکان صدور ویزای تحصیلی برای مهاجرت به این کشور وجود ندارد شما را با دیگر ویزاهایی که به شما کمک می‌کند تا به این کشور بتوانید مهاجرت کنید را آشنا می‌کنیم.

1. ویزای کار استرالیا

این ویزا شامل سه ساب کلاس ۱۸۹، ۱۹۰ و ۴۹۱ است که شرایط هر کدام برای دریافت اقامت استرالیا متفات است.

شما با دریافت ویزای کار اجازه اقامت موقت در این کشور به مدت حدودا ۴ سال را کسب خواهید کرد و بعد از این مدت می‌توانید در صورت اشتغال به کار و دارا بودن شرایط لازم برای ویزای دائم درخواست دهید.

2. ویزای نخبگان یا ویزای گلوبال تلنت استرالیا

ویزای دائمی استرالیاست که به طور خاص برای آن دسته از متقاضیان که در سطح بین‌المللی و یا ملی به دلیل استعداد و دستاوردهای برجسته خود در طی سال‌ها شناخته شده‌اند، اختصاص دارد. هدف از این ویزا این است که افرادی با استعداد برجسته که خارج و یا داخل از استرالیا هستند برای مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

3. ویزای سرمایه گذاری استرالیا

این ویزا مختص افرادی است که توانایی مالی سرمایه گذاری در این کشور دارا هستند و در کشور مادر خود سابقه مدیریت یک بیزینس را دارند. این ویزای دو ساب کلاس معروف ۱۸۸ و ۸۸۸ دارد که به ترتیب ویزای سرمایه گذاری موقت و ویزای سرمایه گذاری دائم استرالیا هستند.

4. ویزای پارتنر استرالیا

اگر همسر یا شریک زندگی شما اقامت استرالیا را داشته باشد و شما بتوانید ثابت کنید که روابط شما بر پایه صداقت است و شواهد لازم را به اداره مهاجرت ارائه دهید می‌توانید ویزای پارتنر دریافت کنید.

برای آشنایی با انواع روش‌های اخذ اقامت استرالیا و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به وب‌سایت گروه مهاجرتی پاسارگاد مایگریشن مراجعه کنید و فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا کارشناسان این مجموعه برای مشاوره و راهنمایی رایگان با شما تماس بگیرند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید