انفجار معدن زغال سنگ در استان گلستان/ حبس 80 کارگر در داخل معدن

کدخبر: ۱۶۷۲۵۰
معاونت عملیات امداد و نجات از وقوع حادثه انفجار در معدن زغال سنگ در استان گلستان خبر داد.
انفجار معدن زغال سنگ در استان گلستان/ حبس 80 کارگر در داخل معدن

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی در این باره گفت: حادثه انفجار در معدن زغال سنگ ظهار امروز در ساعت 12:05 رخ داد. در این حادثه تا کنون 15 نفر مصدوم شده‌اند که شش نفر از آنها توسط ماموران اورژانس و هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: معاونت عملیات امداد و نجات بااشاره به فعالیت 55 کارگر در این معدن، گفت: طبق گزارش کارگران حاضر در معدن در حال حاضر احتمالا 40 نفر در معدن محبوس شده‌اند.

فتحی در خاتمه از اعزام شش تیم عملیاتی از پایگاه های شعب استان گلستان و انتقال سیستم های تنفسی آتش نشانی با بالگرد هلال احمر به منطقه حادثه دیده خبر داد.

همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد: ساعت 12:05 دقیقه ظهر امروز انفجاری در معدن زغال سنگ در منطقه خوش‌ییلاق استان گلستان به وقوع پیوست که طی آن تعدادی از کارگران مصدوم و تعدادی نیز در زیر آوار محبوس شدند. تلاش امدادگران برای نجات حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

معدن زغال سنگ آزادشهر با افزون بر 500 کارگر در 14 کیلومتری آزادشهر و 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.

فارس: نماینده مردم علی‌آباد کتول با اشاره به اینکه تیم‌های فنی و سگ‌های زنده‌یاب از استان‌های همجوار گلستان به محل انفجار معدن ذغال‌سنگ اعزام شده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد بی‌احتیاطی فنی دلیل بروز انفجار باشد.

مهر : وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.

حسین احمدی گفت: بلافاصله پس از حادثه تیم های عملیاتی و واکنش سریع استان آماده وبه همراه دوقلاده سگ جستجو و یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند.

احمدی افزود: هم اکنون هشت گروه امداد و نجات در داخل تونل و بیرون آن مشغول فعالیت هستند تا بتوانند کارگران را نجات دهند.

وی افزود: ۲۶ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند که ۱۹ نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل و بقیه سرپایی مداوا شدند.

درحالی‌که برخی از شبکه‌های مجازی از کشته شدن پنج نفر در این حادثه خبر می‌دهند، حسینقلی قوانلو ، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر این خبر را تکذیب کرد و گفت: هیچ‌یک از کارگران تا این لحظه کشته نشده‌اند اما تعدادی از کارگران بی‌هوش و به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم اعلام کرد: در پی انفجار معدن زغال‌سنگ نوده خاندوز ۱۰ دستگاه آمبولانس ۱۱۵، ۲۰ تیم امدادی، اتوبوس آمبولانس مجهز و پنج وانت با بار کپسول اکسیژن  به همراه تیمهای امدادی هلال‌احمر و ناجا در محل حادثه مستقر هستند. همچنین اعزام بیماران شروع‌شده و بیمارستان‌های گنبد  و آزادشهر و تأمین اجتماعی در حال آماده باش هستند.

طبق لیست منتشرشده در فضای مجازی علی گنجی، محمد میر عرب، عزیز الله نکویی، تقی طاهر دوست، خادم میردار، حسین محمودی، مهدی اونق، حسین میردار وطن، حسن علیخانی، محمد نصرتی، علی مسعودی، جهانگیر سارانی اسامی تعدادی از افرادی هستند که مصدوم شده‌اند.

ایرنا : یک مسوول آگاه محلی گفت: شدت انفجار در معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر استان گلستان بالا بوده است و به احتمال زیاد تعدادی از کارگران حبس شده در همان لحظه اولیه انفجار جان باخته اند.

اسامی مصدومان حادثه تا این لحظه

15.00/ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور اسامی مصدومین حادثه انفجار معدن زغال سنگ آذرشهر را به شرح زیر اعلام کرد:
علی گنجی‌وطن، محمد میرعرب، عزیز نکویی، تقی جلاهردوست، خادم میردار، حسین محمودی، مهدی اونق، حسین میرداروطن، حسن علیخانی، محمد نصرتی، علی مسعودی، جهانگیری سارانی.

احتمال محبوس شدن 80 کارگر/ انتقال مصدومان به بیمارستان حضرت معصومه آزادشهر

14.50/پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در رابطه با حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ گلستان گفت: از زمان وقوع انفجار تا این لحظه 12 کارگر معدن سالم از زیر آوار درآمده و 4 نفر به بیمارستان حضرت معصومه(س)  آزادشهر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این معدن شامل دو قسمت بوده که 40 نفر در یک قسمت معدن و 30 تا 40 نفر دیگر درسمت دیگری از معدن گرفتار شدند، عنوان کرد: وضعیت یک نفر از مصدومین به شدت وخیم بوده و سایر مصدومان نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل شده‌اند.

کولیوند خاطرنشان کرد:‌ اورژانس  14 دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرده و نیروهای ما در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول کمک به حادثه دیدگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار تکمیلی در این زمینه بزودی اعلام می‌شود.

انفجار در معدن زغال‌سنگ در گلستان/۴۰ کارگر در زیر آور محبوس هستند

14.15/شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه احتمالاً 55 نفر در اثر این انفجار دچار حادثه شده‌اند، گفت: آمار اولیه مصدومان 15 نفر بوده که 6 نفر آنها توسط اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند. 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: طبق گزارش کارگران حاضر در معدن، احتمالاً 40 نفر زیر آوار محبوس شده که 6 تیم عملیاتی در حال کمک به حادثه دیدگان هستند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید