ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شد/ از کاندیدای کفن پوش تا کاندیداهای دو قلو

کدخبر: ۱۶۴۹۹۸
ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز سه شنبه به مدت ۵ روز (تا ۲۶ فروردین) در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.
ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شد/ از کاندیدای کفن پوش تا کاندیداهای دو قلو

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور رحمانی فضلی وزیر کشور از صبح امروز سه شنبه به مدت ۵ روز (تا ۲۶ فروردین) در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

اولین کاندیدا

- اولین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری کفن پوش وارد ستاد انتخابات کشور شد. بعد از وی نیز نگهبان کارخانه کاشی سازی میبد یزد نام خود را در جمع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

وعده ای برای بیکاران

- فردی با مدرک ششم ابتدایی برای ثبت نام آمد. او که گفت زکریا لطفی نام دارد، اعلام کرد: اگر رئیس جمهور شوم به هر بیکار ۱۵ میلیون می دهم.

جوانترین کاندیدا

- حمید پرستش ۲۷ ساله جوان ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری که شغل خود را پیمانکاری ساختمان اعلام کرد برای ثبت نام به ستاد آمد. وی گفت:برای هم دردی با جوانان امده ام رای اولی ها همه به من رای می دهند.

پیش بینی مشارکت ۷۰درصدی

- وزیر کشور که برای بازدید از فرایند ثبت‌نام از داوطلبان در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شده بود، گفت: نظرسنجی‌ها از حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و من حضور بالای ۷۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنم.

ثبت نام اولین داوطلب زن

- اولین داوطلب زن نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی نام شعله‌ حاج‌میرفتاح تبریزی نام دارد که دارای دکترای سیاسی از دانشگاه ایتالیا است.

کاندیدایی که پایتختش بروجرد است

- محمد رافع بروجردی کارشناس ارشد تربیت بدنی از دیگر داوطلبان انتخاباتی بود. وی مدعی است که به هر ایرانی ۳۰۰هزار تومان یارانه خواهد داد و بروجرد را به عنوان پایتخت اداری و سیاسی ایران انتخاب می کند.

میرسلیم با لباس کار آمد

- میرسلیم نامزد حزب موتلفه با لباس کار برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری  وارد وزارت کشور  شد.

امنیت انتخابات؛ خط قرمز وزارت کشور

- حسین ذرالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور هم در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شد و در جمع خبرگاران گفت که امنیت انتخابات خط قرمز کشور است. وی افزود: هر خطی و جریانی که بخواهد امنیت انتخابات را خدشه دار کند به شدت مقابل آنها می ایستیم و با آنها برخورد می کنیم.

ثبت نام برادران دو قلو

-  برادران جوان دو قلو نیز در محل ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند. حسن و حسین صیدخانی متولد ۶۶ و دارای مدرک کارشناسی ارشد ایرانشناسی هستند که با شعار اشتغال مسکن و ازدواج به میدان رقابت ها آمدند. دو سال است این دو برادر با دو خواهر دو قلو ازدواج کرده اند.

ثبت نام کرواتی ها

- نکته جالت در ساعات اولیه ثبت نام آن بود که سه کاندیدای کرواتی با همراهان کرواتی برای ثبت نام به وزارت کشور آمدند که توجه عکاسان و خبرنگاران رو به خود جلب کردند.

بنابراین گزارش؛ بعد از پایان مهلت ثبت نام، صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از ۲۷ فروردین تا ۳۱ فروردین ماه در شورای نگهبان بررسی می شود و از ۶ اردیبهشت تا ۷ اردیبهشت ماه نیز  اسامی نامزدها توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد.

تبلیغات انتخاباتی نامزدها هم از  ۸ اردیبهشت به مدت ۲۰ روز (تا ۲۷ اردیبهشت) آغاز خواهد شد و ۲۹ اردیبهشت روز رای گیری خواهد بود.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱_ از رجال مذهبی، سیاسی.

۲_ ایرانی‌الاصل.

۳_ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

۴_ مدیر و مدبر.

۵_ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.

۶_ مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید