چرا احمدی نژاد درخواست کمک های مردمی کرد؟

کدخبر: ۱۷۰۸۰۰
اقتصادنیوز : چند روزی از فراخوان خارج از عرف محمود احمدی نژاد برای واریز کمک های مردمی به یک حساب دو امضا به نام خودش و حمید بقایی می گذرد. آنگونه که از متن این فراخوان بر می آید، هدف از گلریزان و جمع آوری پول از مردم اجاره محلی برای محافظان رئیس جمهوری سابق است که بنا بر ادعای مطرح شده محل قبلی با درخواست دولت یازدهم تخلیه شده است.
چرا احمدی نژاد درخواست کمک های مردمی کرد؟

اما به نظر می رسد این تنها صورت ماجرا باشد. چرا که به طور قطع موضوع حفاظت از محمود احمدی نژاد مساله ای نیست که بر زمین گذاشته شود و به طور کلی حافظت فیزیکی شخصیت ها ساز و کار منظم و تعریف شده خودش را دارد که در مورد وی نیز به اجرا در می آید.

احمدی نژاد و اتاق فکرش از این فراخوان کمک های مردمی دو هدف را دنبال می کنند. نخست آنکه با این روش یکبار دیگر در کانون اخبار قرار بگیرند که گرفتند. چیزی که در طول سال های پس از پایان ریاست جمهوری ، رییس دولت های نهم و دهم نشان داده که به شدت به آن علاقمند است.

اما هدف دوم و اصلی از این فراخوان ارسال یک پیام به اصولگرایان است. محمود احمدی نژاد و اطرافیانش بارها تاکید کرده اند که جریان اصولگرایی بدون احمدی نژاد کاری از پیش نمی برد. آنها با این گلریزان قصد دارند یکبار دیگر محبوبیت احمدی نژاد را در بین حامیانش ، به رخ جریان اصولگرایی بکشند و پایگاه مردمی خود را یادآوری کنند تا بلکه از این راه یک بار دیگر به زمین بازی بازگردند. هر چند به نظر می رسد سال هاست که جریان اصلی اصولگرایی کشور از نام او عبور کرده است.

احمدی نژاد با این کارها می خواهد بگوید که هنوز در سپهر سیاست ایران عقاب تیز پروازیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید