زلزله تهران/ ثبت بیشترین شتاب زلزله در استان البرز/ ثبت دو پس لرزه دیگر

کدخبر: ۱۹۴۸۴۶
رییس شبکه شتاب نگاری کشور با تاکید بر اینکه بیشترین شتاب زلزله روز چهارشنبه 29 اذر ماه در استان البرز بوده است گفت: گسل‌های شمال تهران، شمال قزوین و اشتهار از جمله گسل‌هایی هستند که موجب زلزله در دو استان تهران و اابرز می‌شود.
زلزله تهران/ ثبت بیشترین شتاب زلزله در استان البرز/ ثبت دو پس لرزه دیگر

دکتر اسماعیل فرزانگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به زلزله امشب تهران و کرج افزود: این زلزله در ساعت 23 و 27 دقیقه روز چهارشنبه 29 آذر ماه رخ داد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ایستگاه شتاب نگاری استان البرز شتاب این زلزله 51 سانتی متر بر مجذور ثانیه بوده است که بیشترین شتاب این زلزله در استان البرز بوده است.

فرزانگان تاکید کرد: این میزان شتاب میزان بالایی است.

وی در خصوص اطلاعات ایستگاه شتاب‌نگاری تهران گفت: اطلاعات این ایستگاه در حال تخلیه و تکمیل نشده است.

 

فرزانگان با بیان اینکه به نظر می رسد اوج لرزش مشکین دشت استان البرز بوده است، خاطر نشان کرد: از هفته‌های گذشته زلزله‌های متعددی در این منطقه در حال رخ دادن است.

رییس شبکه شتاب نگاری کشور با تاکید بر اینکه نظر دادن در خصوص گسل این زلزله زود است یادآور شد: گسل‌هایی که موجب زلزله در استان البرز می‌شود همان گسل‌هایی است که موجب زلزله در تهران می‌شود.

به گفته وی گسل‌های شمال تهران، شمال قزوین و گسل اشتهار از جمله این گسل‌ها است.

مرادی رییس مرکز لرزه نگاری نیز در گفت و گو با ایسنا گفت بعد از زلزله ساعت 23 و 27 دقیقه روز چهارشنبه 2 پس لرزه کمتر از 3.5 به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این زلزله در 3 کیلومتری ملارد و 7 کیلومتری مشکین دشت رخ داداه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید