مهمترین سوالات و اخبار مهم جهان در سال 2020

سردارسلیمانی،کرونا و انتخابات2020 در لیست برترین جستجوهای گوگل

کدخبر: ۳۷۹۰۷۵
شرکت گوگل لیستی از پرطرفدار ترین عبارات و کلمات کلیدی جستجو شده در موتور جستجوی محبوب و قدرتمند خود در سال 2020 را منتشر کرد که در این میان نکات جالبی به چشم می‌آیند.
سردارسلیمانی،کرونا و انتخابات2020 در لیست برترین جستجوهای گوگل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان ان، چه چیزی میان روث بیدر گینسبورگ، انگل، ایده‌های تاریخی فاصله‎گذاری اجتماعی و چرا همه دستمال‌ها فروخته شده‌اند مشترک است؟ درست حدس زدید، همه آنها از محبوب ترین موارد جستجو شده در وب سایت موتور جستجوی گوگل طی سال 2020 بوده‌اند.

شرکت گوگل اخیرا لیست سالانه «یک سال جستجو» را منتشر کرد. این لیست به نوعی وقایع نگاری از اتفاقاتی با ارزش خبری بالا است که در این سال عجیب اتفاق افتادند. این لیست جستجوهای پرطرفدار سال را نشان می دهد، که در یک دوره پایدار در سال 2020 در مقایسه با 2019 از افزایش بازدید برخوردار بوده‌اند. شرکت گوگل چهارشنبه در ویدیویی که همراه با این لیست منتشر شد، این مسئله را اعلام کرد.

zHbcscvwQlpo

مهم‌ترین سوالات جهان؛ دلیل فروش دستمال‌های توالت

در حالی که مردم سعی می‌کردند انبوه اخبار سال 2020 را درک کنند، در راس سوالات جهانی که با کلمه چرا آغاز می‌شوند؛ دو سوال «چرا NBA به تعویق افتاد؟» و «چرا همه دستمال‌های توالت فروخته شده اند؟» در میان این پرسش‌ها بیشترین میزان محبوبیت را داشتند.

مورد اول به لغو بازی‌های فصل عادی لیگ بسکتبال آمریکا به دلیل شیوع بیماری کووید-19 اشاره دارد. مورد دوم هم به هجوم ترسناک مردم وحشت زده در غرب به سوپرمارکت‌ها و خرده فروشی‌ها برای خرید دستمال‌های توالت در ابتدای بروز همه گیری کرونا مربوط است.

q5SW5QjlWMY1

برترین جستجوها؛ کرونا و انتخابات 2020

جای تعجب نیست که «نتایج انتخابات» و «ویروس کرونا» در رتبه‌های اول فهرست جستجوهای پرطرفدار ایالات متحده قرار گرفتند، زیرا مردم به دنبال پاسخ درمورد همه گیری مرگبار و یک انتخابات مهم بودند که به دلیل همه گیری، بیشتر از حد معمول طول کشید.

همچنین در میان 10 جستجوی برتر این لیست عناوینی چون اپلیکیشن پرطرفدار «زوم»، «نایا ریورا»، «چادویک بوسمن» و «پلی استیشن 5» هم به چشم می‌خورند.

CkqoTptUKykh

مهم‌ترین اخبار؛ محرک اقتصادی و سردار سلیمانی

گوگل همچنین جستجوهای برتر ایالات متحده را در تعدادی از دسته‌ها و موضوعات را منتشر کرده است. در دسته «اخبار» سوالات مربوط به کمک‌های محرک اقتصادی، کمک‌های مالی که به میلیون‌ها آمریکایی به عنوان بخشی از بسته محرک ویروس کرونا توسط کنگره به ارزش 2.2 تریلیون دلار در ماه مارس داده شد، از برترین‌ها است.

پس از آن در این بخش اخبار نام ایران و جستجوهای مربوط به شهادت سردار قاسم سلیمانی که در اوایل ژانویه در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید به چشم می‌آید.

در این دسته همچنین دو فاجعه طبیعی بزرگ سال قرار دارند: طوفان لورا که طوفانی نوع 4 بود و باعث مرگ و ویرانی در لوئیزیانا و تگزاس شد. در کنار آن نیز نام آتش سوزی استرالیا به چشم می‌خورد، که باعث ویرانی مناطق وسیعی از کشور و قتل حدود 3 میلیارد حیوان شد.

در بخش دیگر این لیست، نام برخی از افرادی که در سال گذشته از دست رفتند هم برجسته است. کوبی برایانت، ستاره بسکتبال؛ روث بیدر گینسبورگ، قاضی دیوان عالی ایالات متحده؛ ادی ون هیلن، گیتاریست مشهور راک و همچنین جورج فلوید، مرد سیاه پوستی که قتل او منجر به شورش‌هایی در دفاع از برابری نژادی در سراسر آمریکا و جهان شد.

r0l6Kzxg69pp

همدلی با جان سیاه مهم است و مردم یمن و لبنان

به‌رغم همه سختی های سال 2020، مردم برای کمک به یکدیگر هم جستجو کرده‌اند و به دنبال یاری رساندن به همدیگر بوده‌اند. در بخش جستجوهای مرتبط با «چگونه کمک کنیم» این لیست نشان می‌دهد مردم بیش از هر چیزی دیگری، می‌خواسته‌اند بدانند چگونه می‌توانند به جنبش جان سیاه مهم است (Black Lives Matter) کمک کنند.

در رتبه‌های بعدی لیست مواردی که مردم به دنبال یافتن راهی برای کمک به آن‌ها بوده‌اند نام یمن، که حالا درگیر جنگی خانمان سوز است؛ بیروت، که انفجاری مهیب بخش بزرگی از آن را با خاک یکسان کرد و همچنین کسی که دچار حمله عصبی و پنیک اتک شده است، به چشم می‌خورد. مردم همچنین در مورد چگونگی اهدای ماسک N95 به کادر درمان، اهدا خون، اهدا پلاسما  هم جستجوهای بسیار زیادی انجام داده‌اند.

wvEkTdTv6zgJ

دیگر محبوب‌ها؛ از جنون بورس تا انگل

البته لیست جستجوهای پرطرفدار همچنین شامل برخی از روش‌های مقابله با وضعیت کرونایی و سرگرم شدن در این سال را نشان می‌دهد. جستجوهای مشهور شامل گشتن به دنبال سینمایی باز در اطراف من، نحوه کوتاه کردن موهای مردان در خانه و روش ساخت ضدعفونی کننده دستان بوده است.


بیشتر بخوانید؛

 ردیابی بیماران کرونایی با کمک اپل و گوگل


البته هر یک از رویدادهای دیگری را که به ایجاد هرج و مرج در سال 2020 منجر شده اند را هم کنار نگذاریم، که در این لیست به عنوان جستجو‌های برتر ظاهر شده‌اند. در میان این موارد سرکوب آمریکا علیه اپلیکیشن چینی TikTok و ممنوعیت آن در آمریکا؛ کودک ایلان ماسک؛ جنون بازار سهام آمریکا که در ماه‌های گذشته رشد بسیار بزرگی داشته؛ مدارس آنلاین؛ مجموعه مستند آخرین رقص که شرح حال مایکل جوردن اسطوره بسکتبال آمریکا و جهان است در میان جستجوهای برتر قرار گرفته‌اند.

همچنین فیلم سینمایی انگل که با تاریخ سازی به عنوان اولین فیلم غیر انگلیسی زبان برنده اسکار بهترین فیلم شد هم در میان برترین جستجوها حضور دارد.

Parasite

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید