رونمایی اپلیکیشن سیگنال از تماس‌های تصویری گروهی؛

پیام رسان فوق امن در مسیر رقابت با بزرگان

کدخبر: ۳۷۹۴۹۸
اپلیکیشن پیام رسان سیگنال در جدیدترین بروز رسانی خود از قابلیت جدیدش یعنی تماس‌های تصویری گروهی رونمایی کرده است و گام بلندی را در راستای توسعه پلتفرم امن خود برداشت.
پیام رسان فوق امن در مسیر رقابت با بزرگان

به گزارش اقتصادنیوز ، با شیوع بیماری کرونا اهمیت اپلیکیشن‌هایی که از طریق آن‌ها امکان تماس تصویری دسته جمعی یا ویدیو کنفرانس وجود دارد صد چندان شد، چرا که با اجرای سیاست‌های دورکاری و کار از خانه، آموزش‌ مجازی، لغو جلسات و سمینارها افراد برای ادامه روال عادی کسب و کارها، برنامه‌های آموزشی یا حتی سر زدن به دوستان و آشنایان به اپلیکیشن‌هایی مانند زوم و گوگل میت روی آورده‌اند.

حالا پیام رسان سیگنال (Signal) نیز پشتیبانی از تماس‌های تصویری گروهی رمزنگاری شده را اضافه می کند. رمزنگاری این تماس‌های تصویری مانند تمام موارد دیگری که در این اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت رمزگذاری سرتاسر (End-to-end encryption) است.


بیشتر بخوانید؛

 قابلیت جدید توییتر، دردسرساز شد


اپلیکیشن سیگنال به عنوان یکی از امن ترین راه های ارتباطی طی چند سال اخیر خود را در سراسر جهان به شهرت بالایی رسانده است و بسیاری از کاربران آن به دلیل استانداردهای بسیار بالای حفظ حریم خصوصی مخاطب و عدم جمع آوری هیچ داده‌ای در آن ثب نام می‌کنند. سیگنال در ایران نیز طرفداران پر و پا قرص خود را پیدا کرده و در تلفن هوشمند بسیاری از افراد پیدا می‌شود.

h6PgWffGVlkG

در امنیت کامل با سیگنال تماس تصویری بگیرید

این شرکت اعلام کرده است که اپلیکیشن پیام‌رسان رمزگذاری شده سیگنال پشتیبانی از تماس‌های تصویری گروهی تا حداکثر ۵ نفر را به قابلیت‌های خود اضافه کرده است. با این تغییر جدید در اپلیکیشن می‌توانید با لمس کردن دکمه تماس تصویری در بالای صفحه چت گروهی خودتان شروع به برقراری تماس‌های گروهی کنید.

این شرکت می گوید: «تماس‌های گروهی جدید سیگنال به صورت سرتاسر (End-to-end) رمزگذاری شده اند. درست مانند هر قابلیت دیگری که در اپلیکیشن سیگنال وجود دارد.» در واقع این رمزگذاری برای اولین بار است که در تماس‌های تصویری گروهی به کار می‌رود و همین امر اطمینان خاطر کاربران این اپلیکیشن در سراسر جهان را برای حفظ اطلاعات و امنیت داده‌ها و حریم خصوصی‌شان را بسیار بالاتر می‌برد.

به صورت پیش فرض، شرکت کنندگان در تماس‌های تصویری گروهی در قالب شبکه شطرنجی در نمایشگر تلفن هوشمند شما نمایش داده می‌شوند، اما می‌توانید برای دست یافتن به نمای متمرکز فردی که در حال صحبت کردن است صفحه تلفن خود را با حرکت انگشت به سمت بالا بکشید.

با توجه به محدودیت پنج نفره تماس‌های تصویری، به این زودی‌ها سیگنال جایگزین خدمات کنفرانس ویدیویی مانند زوم (Zoom) نمی شود، اما این شرکت می‌گوید در تلاش است تا حداکثر تعداد شرکت کنندگان در تماس را با گذشت زمان افزایش دهد. البته برتری تماس‌های تصویری سیگنال نسبت به زوم و حتی سایر ارائه دهندگان سرویس تماس‌های تصویری گروهی در آن است که به امن ترین شکل ممکن رمزگذاری شده است و مشکلات حریم خصوصی و امنیتی که برای بسیاری از کاربران زوم پیش می‌آمد، کاربران سیگنال را تهدید نخواهد کرد.

تماس‌های ویدیویی گروهی در اپلیکیشن‌های آی او اس (iOS) و اندروید (Android) این سرویس پیام رسان موجود هستند، اما در حال حاضر محدود به چت‌های گروهی سبک جدید سیگنال هستند و در گروه‌‌های قدیمی نشان داده نمی‌شوند.

سیگنال نوع جدید چت‌های گروهی خود را در ماه اکتبر راه اندازی کرد و با اضافه کردن پشتیبانی از منشن‌ها، ادمین‌های گروه‌ها و مجوزهای دقیق دیگر تحولی را در گروه‌های این پلتفرم به وجود آورد. شرکت توسعه دهنده این اپلیکیشن می‌گوید چت‌های گروهی قدیمی تر در هفته‌های آینده به سبک جدید ارتقا می‌یابند.

ezgif.com-webp-to-jpg(10)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید