صید خبری نوسان گیران دلار

شنبه سرنوشت ساز در بازار ارز +نمودار

کدخبر: ۳۶۶۳۲۰
اقتصادنیوز: انتشار خبر تحریم چندین بانک ایرانی، تب و تاب معامله گران ارزی در خرید و فروش های پشت خطی را بالا برد.
شنبه سرنوشت ساز در بازار ارز +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز بازار ارز که از روز سه شنبه روند آرام تری را پشت سر می گذاشت، به یکباره از ساعات پایانی روز پنج شنبه در اتاق های معاملاتی دچار نوسانات بیشتری شد و حتی برخی فعالان خبر دادند که قیمت دلار در این معاملات به بالای 30 هزار تومان رفته است. چنین اخباری نشان می دهد که نوسان گیران قصد دارند، فضای بازار ارز در روز شنبه را پرنوسان کنند.

در واقع، معامله گران اعتباری که چندین بار در شکست مرز یاد شده ناموفق بودند، روز شنبه تمام تلاش خود را خواهند کرد که این بار در شکست مرز 30 هزار تومانی پیروز شوند، چرا که از این طریق می توانند زمینه ساز ورود تقاضای خفته جدید به بازار شوند و سوخت رشدهای بعدی را فراهم کنند. اگر بازارساز بتواند در اولین روز هفته، نوسان گیران را عقب براند و انتظارات افزایشی را کاهش دهد، در ادامه هفته مسیر راحت تری برای مدیریت قیمت ها خواهد داشت.

روند قیمت ها نشان می دهد که بازارساز در هفته گذشته توانست تا حدی قیمت دلار و سکه را مدیریت کند؛ دلار در هفته ای که گذشت افت 1.1 درصدی را به ثبت رساند و بازدهی سکه نیز محدود به سه دهم درصد شد. با این حال، روند بازار در هفته جاری تا حدی زیادی بستگی به اتفاقاتی خواهد داشت که در روزهای ابتدای هفته و در واکنش به تحریم های جدید آمریکا صورت خواهد گرفت. در یک سو، معامله گران اعتباری قرار دارند که از پشت خطها، شکست مرز 30 هزار تومانی دلار و 15 میلیون تومانی سکه را کلید زده اند و در سوی دیگر بازارساز قرار دارد که به احتمال زیاد با بالا آوردن قیمت صرافی های بانکی و عرضه حواله درهم سعی خواهد کرد، انتظارات افزایشی را تا حدی مدیریت کند.

بازدهی بورس مثبت شد

شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت2.4 درصد افزایش را به ثبت رساند و در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. سکه در هفته گذشته تاب و توان زیادی برای افزایش قیمت از خود نشان نداد، ولی همین که در میانه های هفته توانست از کف 13 میلیون و 500 هزار تومانی بلند شود، انتظارات افزایشی معامله گران این بازار را زنده نگه داشته است. گرم طلای 18 عیار و سایر انواع سکه هم چنین وضعیتی دارند؛ در هفته گذشته رشد خاصی را تجربه نکرده اند، ولی به روند ابتدای هفته جاری چشم دوخته اند.

تمام بازارها در ابتدای هفته تحت تاثیر بیماری ترامپ و سودگیری از خریدهای گذشته مسیر کاهشی را در پیش گرفته بودند، ولی از روز دوشنبه اصلاح قیمت ها شروع و تا انتهای هفته ادامه یافت. دلار و سکه روز شنبه باز هم در مرزهای حساسی آغاز به کار خواهند کرد و شکست یا عدم شکست این مرزها،  رفتار معامله گران در ادامه هفته را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  • IMG_20201009_192957_295
  • IMG_20201009_192949_833
  • IMG_20201009_192936_755
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید