بیشترین افت ماهانه ابتلا به کرونا در پاییز

سقوط کانالی فوتی‌های کرونا

کدخبر: ۳۸۰۱۶۳
در بیست و نهمین روز آذر ماه شمار تست های روزانه از مرز 50 هزار نفر عبور کرد و تعداد فوتی های روزانه در کانال 100 ماندگار شد.
سقوط کانالی فوتی‌های کرونا

به گزارش اقتصانیوز، در نیمه آذر ماه آمارهای نگران کننده کرونایی شروع به کاهشی محسوس کردند، پس از آن با دخالت دو عامل افزایش تست ها از یک سو و اعمال محدودیت های شدید کرونایی از سوی دیگر، روند نزولی این آمارها شدت بیشتری گرفت. تا جایی که آمارهای رسمی اعلام شده در بیست و نهمین روز آذرماه حکایت گر سه رکورد دیگر از کاهش متغیرهای کرونایی بود. 

اما کاهش آماری بیماری کرونا در چه متغیرهایی به ثبت رسیده و چه حدی داشته است؟

کرونا 29 آذر

بیشترین افت ماهانه ابتلا در پاییز

آمار مبتلایان در بیست و نهمین روز آذر ماه به محدوده 6 هزار نفر باز گشت و بیشترین افت ماهانه ابتلا را در پاییز به ثبت رساند. بر همین اساس رشد ماهانه ابتلا نسبت به موقعیت مشابه در ماه قبل منفی 51.58 درصد محاسبه شد که در کل فصل پاییز چنین افتی بی سابقه بوده است.

از سوی دیگر حد مبتلایان نیز در روز جاری معادل با 6 هزار و 421 نفر بود که  در یک ماه گذشته ارقام ثبت شده در ابتلا همواره بالاتر از این حد بوده است.

آمار دیگری که در روز 29 آذر افتی قابل ملاحظه را ثبت کرد، میزان مرگ و میر روزانه بر اثر بیماری کرونا بود.

کرونا 29 آذر

حد فوتی ها در کف دو ماهه

آمار فوتی های روزانه بیماری کرونا در روز جاری به 171 نفر رسید تا آمار این بخش در کانال 100 نفر ماندگار شود. این رقم کمترین حد فوتی های روزانه در دوماه اخیر در پاییز به حساب می آید. مقایسه این رقم با موقعیت مشابه خود در ماه قبل نشان می دهد که در بخش فوتی های نیز شاهد بیشترین افت ماهانه در کل فصل جاری بوده ایم.

تا کنون چند موج از شیوع کرونا درایران شکل گرفته و پس از خاموشی هر موج همواره شاهد افت میزان ابتلا و فوتی های روزانه کرونایی در کشور بوده ایم. آنچه موقعیت کنونی کاهش موج کرونایی در کشور را با وضعیت های کاهشی در موجهای قبل تمایز می دهد افت های ناگهانی این آمار است. درهمین خصوص آمار فوتی های روزانه کرونا در مقایسه با موقعیت مشابه خود در ماه قبل منفی 63.47 درصد کاهش داشته که این بیشترین افت ماهانه این متغیر در فصل پاییز به حساب می آید.

رکورد کمترین بستری پاییزی بیماری کرونا

آمار دیگری که در این روز دریچه ای دیگر را از کاهش وضعیت قرمز شیوع کرونا در ایران به تصویر می کشد میزان بستری های روزانه بر اثر بیماری کرونا بوده است. 

در این خصوص آمار بستری های روزانه کرونایی در کشور به 822 نفر رسید که از میانه شهریور تاکنون بی سابقه بوده است.

اما در کنار افت آماری متغیرهای نگران کننده کرونا، شمار تست های روزانه از سوی دیگر همواره در حال ثبت رکوردهایی جدید است. 

کرونا 29 آذر

ثبت رکورد تست های روزانه

در همین راستا میزان آزمایش های روزانه کرونا در کشور از مرز 50 هزار نفر عبور کرده و رکوردی بی سابقه را در این روز به ثبت رساند. این رکورد در ادامه روند افزایشی و رکوردزنی هایی بوده که در روز های قبل در این بخش از آمار های کرونایی شاهد آن بودیم.

ریزش محسوس آمارهای نگران کننده کرونا را باید در نتیجه دخالت دو عامل تاثیرگذار دانست؛ از یکسو افزایش تعداد تست و از سوی دیگر تصمیمات در در اعمال محدودیت های شدید کرونایی.

 

کرونا 29 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید