دومین رکورد پی در پی تست‌های روزانه به ثبت رسید

عامل اصلی کاهش آمار جان‌باختگان کرونا در روزهای اخیر + نمودار

کدخبر: ۳۷۹۰۸۰
در بیست و سوم آذر ماه آماربستری های روزانه در کمترین حد خود در پاییز قرار گرفت و ابتلای روزانه نیز به کمترین میزان ماهانه خود رسید. امادیگر رکوردهای این روز درچه شاخه هایی رخ داده و چه عاملی سبب شده تا میزان بستری روزانه چنین کاهشی را تجربه کند؟
عامل اصلی کاهش آمار جان‌باختگان کرونا در روزهای اخیر + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای وزارت بهداشت و درمان از روند کرونایی کشور در روز 23 آذر ماه نشان از کاهشی محسوس‌تر  از قبل در برخی آمارهای نگران کننده داشته است. پس از آنکه ثبت روندی صعودی آمارهای کروناییآبان ماه، در ابتدای آذر این آمار شکلی نوسانی گرفته و از هفته دوم این ماه به تدریج نزولی شد. در همین راستا از 10 آذر تا کنون رشد ماهانه ابتلا به کمتر از صفر رسیده و در بیست و سوم آذر ماه به کمترین حد خود در یک ماه گذشته رسید. 

اما مهمترین بخش آمارهای این روز رکورد هایی است که در این روز به ثبت رسیده است . در همین رابطه میزان بستری های روزانه در این روز به کمترین حد خود در پاییز رسیده و در کنار کاهش ابتلا متغیر نسبت بستری به ابتلای روزانه را به کمترین حد خود از فصل تابستان تا کنون رساند. اما چه رکورد های دیگری در این روز به ثبت رسیده و چه عاملی می تواند سبب این کاهش در آمارهای کرونایی بوده باشد؟

بستری روزانه در کف پاییز

روند بستری های روزانه در پاییز موازی با شدت یافتن موج سوم در شمار فوتی ها و مبتلایان روزانه به بیماری کرونا افزایشی قابل توجه را به ثبت رسانید. در همین خصوص بالاترین رکورد بستری روزانه تا کنون اختصاص به ماه آبان داشته و رقمی معادل با 3 هزار و 574 نفر را به ثبت رسانده است. به طورکلی ازنیمه آبان ماه به بعد شاهد رشد چشمگیری در بستری های روزانه کرونایی بوده و بیشترین رکورد ها نیز درهمین بازه زمانی به ثبت رسیدند. این روند در هفته های نخست آذر ماه نیز ادامه داشته و به مرور با نوسان آمارهای کرونایی و در نهایت کاهش آنها این رقم دچار افتی چشمگیر شد.

در همین خصوص در بیست و سومین روز آذر حد بستری روزانه در کشور به رقمی معادل با 833 نفر رسیده که کمترین میزان بستری در پاییز به حساب می آید. پیش از آن کمترین میزان بستری در پاییز در 19 مهر با هزار و 273 نفر رخ داده بود که از رکورد 23 آذر 34.56 درصد بیشتر بوده است.

متغیر دیگری که اکنون به کمترین حد پاییزی خود رسیده نسبت میزان بستری در هر روز به ابتلای کرونا در همان روز بوده است. این متغیر نیز اکنون با 11.17 درصد کمترین میزان خود را در پاییز به ثبت رسانده است.

این حجم از کاهش بستری چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

کرونا 23 آذر

کاهش ابتلا؛ سومین رکورد تست روزانه

طبیعی است که کاهش بستری های روزانه ارتباط مستقیمی با میزان مبتلایان داشته باشد. این میزان اکنون درکمترین حد خود در یک ماه گذشته بوده و بیش از 10 روز است که رشد ماهانه آن منفی بوده است.

این در حالی است که شمار تست های روزانه، رکورد دار این روزهای آمارهای کرونایی بوده است. بر همین اساس این متغیر سومین روز متوالی است که مشغول ثبت رکورد در آمارهای روزانه کرونایی است.

رکورد تستهای روزانه کرونا در روز های اخیر نشان می دهد توجه اشخاص به این بیماری در حد بالاتری نسبت به قبل قرار دارد. در همین خصوص میزان تست های روزانه دراین روز 46 هزار و 273 نفر بوده است.

کرونا 23 آذر

این افزایش رکورد در تستهای روزانه که ناشی از توجه بیشتر افرادجامعه به این بیماری است نشان از آن دارد که این بیماری در مراحل اولیه در بیماران در مان می شود . این عمل حد ابتلا و در نهایت حد بستری را پایین تر آورده و درنهایت بر میزان بهبودی های روزانه می افزاید. 

در شرایطی که بیماران کرونایی دیرتر متوجه این بیماری شده و در زمان دیر تری به بیمارستانها مراجعه می کردند بیماری رشد بیشتری یافته و درمان آن به مراتب هزینه بر تر و زمان برتر از اکنون بود.

کرونا 23 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید