آمار مرگ‌ومیر کرونا به کف 3 ماهه رسید

دودستگی در آمارهای کرونا /وضعیت خاکستری شد

کدخبر: ۳۸۱۱۲۲
در سومین روز زمستان در شرایطی که رکورد تست های روزانه شکسته شد رشد فصلی ابتلا به بیماری کرونا نیز به 77 درصد رسید. این در حالیست که میزان مرگ و میر روزانه در کف سه ماهه نشست.
دودستگی در آمارهای کرونا /وضعیت خاکستری شد

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای کرونایی در آذرماه کم خطرتر از دو ماه قبل ظاهر شدند، روندی که تا سومین روزی دی ماه نیز ادامه یافته است و جسته و گریخته شاهد عقب نشینی کرونا در برخی متغیرها هستیم.

بیشتر بخوانید؛

رشد آمارهای خطرناک کرونا در جهان+ اینفو

در سومین روز دی ماه رکوردهای کرونایی کشور وضعیتی خاکستری داشتند. از سویی آمار ابتلا و بستری روزانه نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر آمار مرگ و میر کرونایی با ثبت 153 نفر به کمترین حد خود در سه ماه گذشته رسید.

 


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


در همین روز تعداد تست های روزانه نیز از مرز 52 هزار نفر گذشت و رکوردی دیگر را از بدو ورود کرونا به ایران تا کنون به ثبت رساند. برآیند این آمارها چه تصویری را از شمایل کرونا در ایران ترسیم میکند؟

وضعیت قرمز آمارهای تست روزانه کرونا

ابتلای روزانه در سه روز گذشته از زمستان رو به افزایش بوده است. در همین خصوص آمار ابتلای روزانه در روز گذشته 6 هزار و 208 نفر بوده که با رشدی 0.9 درصدی به 6 هزار و 261 نفر رسید. در این بخش در روز گذشته نیز شاهد همین میزان رشد بودیم.


چطور برای واکسن کرونا داوطلب شویم؟؛ در اکوایران ببینید؛


این در حالی است که از ابتدای هفته جاری رکورد تستها همواره بالاتر از 50 هزار نفر رقم ثبت شده و اکنون به بالاترین حد خود در تمام مدت شیوع کرونا در ایران رسیده است.  این رقم در آمار های وزارت بهداشت و درمان کشور 52 هزار و 210 نفر ثبت شده است.

آمار روز افزون در زمینه ابتلا و تست و حد بالای آنها هنوز وضعیت کرونایی را قرمز رنگ ترسیم می کند. در همین راستا چنانچه رشد فصلی ابتلا و تست روزانه را محاسبه کنیم رقم حاصل برای ابتلا 77.8 درصد و برای تست های روزانه 87 درصد به دست می آید. این ارقام یعنی آنکه وضعیت شیوع این بیماری بسیار خطرناکتر از یک فصل گذشته است.

 

کرونا

بستری روزانه بیش از هزار نفر

بیمارستان‌ها نیز پس از کاهش بستری روزانه خود در روزهای پایانی فصل پاییز باز هم با روندی افزایشی مواجه شدند. در همین راستا میزان این متغیر در سومین روز زمستانی به هزار و 75 نفر رسیده و نسبت به روز گذشته 17 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

افزایش بستری های روزانه در کنار رشد ابتلا وضعیت این بیماری را قرمزتر توصیف میکند.

کرونا

کم شدن شعله مرگ و میر کرونا

اما متغیری که می‌تواند بخش منفی آماری این بیماری را مقداری کاهش داده باشد میزان جانباختگان کرونا است.

این رقم در روز جاری به 153 نفر تنزل پیدا کرده و به کمترین حد خود از ابتدای پاییز تاکنون رسید. این رقم نسبت به روز گذشته 18.18 درصد افت را به ثبت رساند. 

مقایسه میزان مرگ و میر با یک فصل پیش خود نیز نشان از رشد منفی 12.6 درصدی در این متغیر دارد.

در انتها هر چند سیاهی وضعیت کرونا در سومین روز زمستانی کمتر از روز های قبل رقم خورده اما وضعیت ابتلا و بستری ها هنوز میتواند خطرناک باشد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید