آزمایش‌های هفتگی کرونا باز هم رکورد شکست

دورنمای نگران کننده فوتی ها در موج چهارم کرونا

کدخبر: ۳۸۱۶۸۵
در نخستین هفته از زمستان آمار فوتی های کرونا به کمترین حد خود از ابتدای پاییز تاکنون رسید. اما هنوز از موقعیت مشابه خود در موج قبلی کرونا بالاتر است. این عبارت چه دورنمایی از موج احتمالی بعدی کرونا دارد؟
دورنمای نگران کننده فوتی ها در موج چهارم کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اول زمستان مجموع آمار مبتلایان کرونا روندی کاهشی داشت، این در حالی بود که آمار تست‌های هفتگی کرونا همچنان در حال رکوردزنی است.

اما نکته ای که بیشتر در این آمارها به چشم می خورد آن است که مجموع فوتی های کرونا به کمترین حد هفتگی خود از ابتدای پاییز تاکنون رسیده است.

با توجه به اینکه پنج هفته از رکورد هفتگی مرگ و میر در موج سوم آماری فوتی ها می گذرد هنوز این متغیر نسبت به موقعیت مشابه خود در موج قبلی حد بالاتری دارد. این اتفاق چه تفسیری از موج بعدی کرونا در کشور را می تواند به نمایش بگذارد؟

کاهش موج ابتلای کرونا

ازمهمترین آمارهای کرونایی در کشور میزان ابتلا به کرونا بوده که در هفته گذشته با 17.9 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به 43 هزار و 552 نفر رسید. روند آمارهای هفتگی کرونا نشان می دهد که وضعیت قرمز کرونایی که در آذر ماه به اوج خود رسیده بود اکنون رویه‌ای کاهشی پیدا کرده است.

اما هنوز هم این رقم از موقعیت مشابه خود در دو ماه پیش 26.22 درصد بیشتر است. این وضعیت قرمز در کنار رشدی بود که در میزان تست ها در روز های اخیر ثبت شد.

کرونا

رکورد بیشترین تست هفتگی کرونا

مجموع تست‌های کرونا در اولین هفته دی ماه به 358 هزار و 776 نفر رسید. این رقم نسبت به هفته قبل 7.8 درصد رشد داشته و به بالاترین حد هفتگی خود از بدو ورود کرونا تا‌کنون رسیده است. 

مقایسه این آمار با یک فصل پیش نشان از رشدی 90.6 درصدی دارد. این حد از افزایش در میزان تست قطعا بسیاری از مبتلایان پنهان کرونایی در کشور را شناسایی کرده و می تواند توضیحی بر رشد ابتلای آذر ماه داشته باشد.

اما متغیر دیگری که وضعیت کرونا را در مقیاس هفتگی تفسیر می کند اشاره به میزان مرگ و میر دارد.

کرونا

دورنمای موج چهارم با دوربین فوتی ها

مجموع جانباختگان کرونا در هفته نخست زمستان با 24.5 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به هزار و 167 نفر رسید. این رقم پایین ترین حد فوتی های هفتگی کرونا از ابتدای پاییز تاکنون بوده است. 

اما از آنجا که این هفته پنجمین هفته ای است که از رکورد هفتگی کرونا می گذرد مقایسه این مقطع با موقعیت مشابه خود در موج قبلی کرونا نشان می دهد هنوز 33.67 درصد بالاتر از آن رقم است. 

این  به معنی آن است که با وجود آنکه سومین موج آماری کرونا در حال خاموشی است اما هنوز نسبت به موقعیت مشابه خود در موج قبلی در حد بالاتری قرار دارد. حد بالای آماری در این رقم به این نکته اشاره دارد که چنانچه موج دیگری در کشور از لحاظ شدت آمار خطرناک کرونایی برخیزد حد این متغیرها ممکن است بسیار بیشتر از آنچه تاکنون به ثبت رسیده باشد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید