سکه به اونس طلا محل نگذاشت

بازار ارز در انتظار یک اتفاق + نمودار

کدخبر: ۳۹۰۱۲۲
اقتصادنیوز:امروز 13 بهمن 1399 معامله گران دلار فروشنده بودند؛ آن ها انتظار داشتند، بایدن در سخرانی امشب خود در واشنگتن، در مورد بازگشت آمریکا به برجام صحبت هایی را مطرح کند، در نتیجه ترجیح دادند، قبل از سخنرانی او، ریسک نگه داری ارز را به جان نخرند و در موقعیت فروش قرار بگیرند.
بازار ارز در انتظار یک اتفاق + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز معامله گران در انتظار اتفاقی هستند که در صورت عدم وقوع، می تواند بار دیگر جهت انتظارات در بازار تغییر دهد.

میزان فروش ها در بازار ارز به اندازه ای زیاد بود که دلار طی یک روز کاری، حدود2.5  درصد از ارزش خود را از دست داد. با افت قیمت دلار، سکه نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و به زیر کانال 11 میلیون تومانی رفت. امروز، فلز گران بهای داخلی تا محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی افت کرد. کاهش قیمت سکه در شرایطی رخ داد که بهای اونس در بازارهای جهانی درمقطعی حتی به بالای محدوده هزار و 870 دلار نفوذ کرده بود. برخی از معامله گران سکه اعتقاد داشتند، در صورتی که این فلزگران بها محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومان را از دست بدهد، موج ریزشی با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. با این حال، در صورتی که افت قیمت دلار متوقف شود، سکه می تواند با اهرم اونس طلا خود را به سطوح بالاتر بازگرداند.

تعطیلی هرات و نوسان دلار

برخی از فعالان عنوان می کردند که معاملات فردایی دلار در هرات افغانستان ممنوع شده است. از نگاه آن ها، این اتفاق در کاهشی شدن تغییرات قیمت دلار در بازار داخلی اثر داشت. آنها عنوان می کنند که بازیگران داخلی در گذشته به نوسانات دلار در بازار هرات دقت زیادی می کردند. در واقع جا به جایی قیمت ها در بازار فردایی هرات به معامله گران داخلی خط می داد. با حذف بازار فردایی هرات، معامله گران به نوسانات نرخ حواله درهم توجه زیادی می کردند.

امروز نیز نرخ حواله درهم بیشتر روند کاهشی داشت و به زیر محدوده 6 هزار و 700 تومانی رفت. در صورتی که درهم زیر مرز 6 هزار و500 تومان تثبیت شود، دلار می تواند با قدرت بیشتری نزولی شود. نرخ دلار در سامانه نیما نیز در روزهای اخیر روند صعودی نداشته است و این مساله نیز به بازار اسکناس، سیگنال کاهشی می داد.

 

  • بازارها 13 بهمن 1399
  • بازارها 13 بهمن 1399
  • بازارها 13 بهمن 1399
  • بازارها 13 بهمن 1399
  • بازارها 13 بهمن 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید