ارزهای دیجیتال ذوق زده شدند

رکوردشکنی بیت کوین در بازار /عبور از مرز 50 هزار

کدخبر: ۳۹۳۴۱۷
اقتصادنیوز:ارزش بیت کوین برای نخستین بار از مرز 50 هزار دلار فراتر رفت.
رکوردشکنی بیت کوین در بازار /عبور از مرز 50 هزار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان بی سی، قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ سه شنبه به بیش از 50 هزار دلار رسید ، و همچنان به نوسانات افزایشی خود ادامه می دهد. به نظر می رسد شرکت های بزرگ در حال جدی گرفتن ارزهای رمزپایه هستند.

بر اساس داده های Coin Metrics ، بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیش از 3٪ افزایش یافت و به بالاترین قیمت 50،487 دلار رسید.

بیت کوین از اخبار شرکت های بزرگی مانند تسلا ، مسترکارد و BNY Mellon که قرار است از این ارز رمزنگاری پشتیبانی کنند ، ذوق زده شد و روند افزایشی به خود گرفت.

هفته گذشته تسلا فاش کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و قصد دارد سکه دیجیتال را به عنوان پرداخت محصولات خود بپذیرد ، مسترکارد هم تاکید کرد با این کار شبکه خود را برای برخی ارزهای دیجیتال باز می کند PayPal(کیف پول دیجیتالی) و BNY Mellon(بانک نیویورک) نیز اقدامات جدی را برای پشتیبانی از رمزنگاری انجام داده است.

استفاده تسلا از وجه نقد شرکتی برای خرید بیت کوین باعث گمانه زنی در مورد پیروی سایر شرکت های بزرگ از این موضوع شد. مدیر عامل اوبر(تاکسی های اینترنتی) ، دارا خسروشاهی هفته گذشته به CNBC گفت که این شرکت در مورد ایده خرید بیت کوین بحث کرده است اما «به سرعت این موضوع را رد کرده است.»

با این حال ین شرکت در حال بررسی این موضوع است که ارزهای رمزپایه را به عنوان پرداخت بپذیرد.

این تحولات باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران رمزنگاری اعتقاد داشته باشند که این نوسانات با گذشته متفاوت است.

بیت کوین در اواخر سال 2017 نزدیک به ارزش ۲۰ هزار دلار افزایش یافت و سال بعد بیش از 80 درصد ارزش خود را از دست بدهد. معتقدان به بیت کوین می گویند ، در حالی که حباب سال 2017 ناشی از حدس و گمان های خرده فروشی بود ، چرخه فعلی با تقاضای سرمایه گذاران نهادی تقویت می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید