صادرات گاز روسیه به چین 3 برابر شد

کدخبر: ۳۹۶۴۵۱
اقتصادنیوز :‌شرکت گازپروم روسیه امروز اعلام کرد: میزان صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله موسوم به قدرت فیبری نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
صادرات گاز روسیه به چین 3 برابر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نقل از راشاتودی، شرکت گازپروم روسیه امروز اعلام کرد: در ماه فوریه سال جاری نسبت به فوریه سال 2020 سه برابر گاز بیشتر از طریق خط لوله انتقال گاز موسوم به قدرت فیبری به چین صادرات گاز داشته است.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد: صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله قدرت فیبری همچنان افزایش خواهد یافت و در شرایط کنونی از میزان تعهد ما بیشتر است. طی ماه فوریه نیز 3.2 برابر گاز بیشتر نسبت به فوریه سال 2020 از طریق این خط لوله به چین صادر شده است.

این خط لوله 3 هزار کیلومتری نخستین بار در سال 2019 به بهره‌برداری رسید و ظرفیت آن 61 میلیون مترمکعب در سال است که 38 میلیون مترمکعب آن برای اهداف صادراتی است.

سال گذشته گازپروم از طریق این خط لوله 4.1 میلیون مترمکعب گاز به چین صادر کرد و امسال قصد دارد رقم صادرات گاز به این کشور آسیایی را به بیش از 10 میلیون مترمکعب برساند.

توافقات اولیه برای ساخت این خط لوله در سال 2014 و طی یک قرارداد 30 ساله امضاء شد.این خط لوله نخستین خط انتقال گاز از روسیه به چین است و بزرگ‌ترین قرارداد صادرات گاز شرکت گازپروم محسوب می‌شود.

روسیه یک پروژه خط لوله دیگر به چین به نام قدرت فیبری 2 دارد که می‌خواهد از این طریق صادرات به چین را افزایش دهد. البته این خط لوله هنوز به بهره‌برداری نرسیده اما روس‌ها می‌خواهند تا سال 2035 به وسیله خطوط لوله خود 25 درصد نیاز گاز به چین را تأمین کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید