ورود کووید-19 به منطقه سیاه؛

چهار رکورد خطرناک کرونا در نیمه فروردین 1400

کدخبر: ۴۰۲۹۲۲
بنابر آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز جاری سه رکورد در آمارهای کرونایی کشور به ثبت رسید که نشان از وضعیت قرمز و سیاه این بیماری در چهار ماه اخیر داشته است.
چهار رکورد خطرناک کرونا در نیمه فروردین 1400

به گزارش اقتصادنیوز، با شروع سال 1400 روند آمارهای کرونایی شروع به ثبت رکورهایی جدید کردند. در همین رابطه در نیمه فروردین ماه شاخص های ابتلا، بستری، بیماران بدحال و شمار جانباختگان سه رکورد را در چهار ماه گذشته به ثبت رساندند. این آمارها نشان می دهد  که ایران وارد موج چهارم کرونایی شده است.

رکورد ابتلای کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران در روز جاری به 11 هزار و 420 نفر رسید، این درحالیست که سه روز پیش این آمار در حد 11 هزار و 750 نفر به ثبت رسیده بود. مرور این ارقام از 4 ماه پیش تا کنون نشان می دهد این حجم از ابتلای روزانه در ایران بی سابقه بوده است.

مقایسه وضعیت ابتلای ایران با یک ماه گذشته نیز بیانگر آن است که شیوع کرونا 35.8 درصد بیشتر شده است.  اما این تنها رکورد ثبت شده در این روزهای کرونایی کشور نبوده است. 

کرونا

رکورد بستری و اوجگیری بیماران بدحال

از میان مبتلایان امروز هزار و 60 نفر در بیمارستانها بستری شدند. این رقم در روز 12 فروردین به هزار و 371 نفر رسید که بالاترین حد ثبت شده در چهار ماه گذشته بوده است.

در کنار افزایش بستری روزانه، وضعیت بیماران بدحال این بیماری نیز  روندی افزایشی داشته است. درهمین رابطه این آمار در روز جاری از مرز 4 هزار نفر عبور کرده و در حال اوجگیری مجدد است.

کرونا

رکورد فوتی های روزانه

متغیر دیگری که وضعیت سیاه این بیماری را نمایان می کند میزان مرگ و میر است. بر این اساس بررسی آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز جاری نشان می دهد که  شمار جانباختگان کرونا در روز 14 فروردین، به 123 نفر ارتقا پیدا کرده است. این رقم بالاترین میزان ثبت شده این متغیر کرونایی در سه ماه گذشته بوده است. به عبارت دیگر آمار مرگ و میر از میانه دی ماه تا کنون به بیشترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید