رصد بازار موبایل؛

قیمت گوشی کارکرده در بازار +جدول

کدخبر: ۴۵۰۶۰۴
قیمت انواع گوشی کارکرده در بازار در این گزارش بررسی شده است.
قیمت گوشی کارکرده در بازار +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، شرایط اقتصادی و محدود بودن بودجه برای خرید موبایل باعث شده که بسیاری به خرید گوشی‌های کار کرده روی آورند که به دلایلی ازجمله قیمت مناسب تر می تواند به نفع خریدار باشد و از سویی یک انتخاب نامناسب ممکن است  تجربه تلخی از خرید باقی بگذارد.

بیشتر گوشی‌های کار کرده به دلایل مختلفی فروخته می‌شوند و نمی‌توان گفت که دلیل فروش، وجود نقص در آن گوشی است، اما به هرحال باید این موضوع را در نظر داشت که فروشنده دلایل خود را برای جایگزین کردن گوشی دارد که ایرادات نرم افزاری یا سخت افزاری نیز می‌تواند یکی از آنها باشد. 

یکی از مهمترین دلایلی که ریسک خرید گوشی دسته دوم را بالا می‌برد، اصطحلاکی بودن تمامی قطعات مهم سخت‌افزاریست که باعث افت کیفیت در لنز دوربین، عملکرد پردازنده، نور ال.سی.دی و قدرت آنتن‌دهی می‌شود.  به هرحال معمولاً یک گوشی کارکرده ، دیگر ظرفیت کامل روزهای اول خود را ندارد و باید خریدار انتظارات خود را از آن پایین آورد.

اقتصادنیوز در این گزارش به برآوردهای قیمتی گوشی های کارکرده از سایت های فروش اجناس کارکرده پرداخته است. البته تاکید می شود قیمت گذاری گوشی های کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده صورت می گیرد.

رصد بازار نشان می دهد اغلب گوشی هایی که با عنوان گوشی های کارکرده برای فروش گذاشته شده اند، اغلب از برندهای سامسونگ، اپل و شیائومی هستند؛ به طور مثال گوشی کارکرده سامسونگ گالکسی Note 8 با حافظهٔ ۶۴ گیگابایت به قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان برای فروش قیمت گذاری شده است.

همچنین گوشی کارکرده اپل iPhone 8 Plus با حافظهٔ ۶۴ گیگابایت، 11 میلیون تومان قیمت خورده است.

در ادامه قیمت برخی گوشی های کارکرده در بازار را در جدول زیر مشاهده می کنید؛

موبایل کارکرده

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید