گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز ارزهای دیجیتال؛

سیگنال صعودی زاکربرگ به توکن های متاورس

کدخبر: ۴۵۱۲۹۶
اقتصادنیوز: اغلب ارزهای دیجیتال امروز در فاز اصلاح قیمتی قرار داشتند و قرمز رنگ غالب بازار امروز است؛ اما برخی رمزارزها تحت تاثیر سیگنال زاکربرگ جهش قیمتی قابل توجهی را تجربه کردند.
سیگنال صعودی زاکربرگ به توکن های متاورس

به گزارش اقتصادنیوز ، موضوع پذیرش فناوری متاورس توسط فیسبوک و حرکت جدی به سمت فناوری واقعیت مجازی یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار رمزارزها در چند روز اخیر بوده است. 

پس از آنکه فیس‌بوک اعلام کرد نام تجاری مجموعه خود را به مِتا (Meta) تغییر داده است و قصد دارد از این پس بیشتر در حوزه واقعیت مجازی (VR) فعالیت کند، قیمت ارزهای دیجیتال دسنترالند( مانا) ، اکسی اینفینیتی و سند باکس که فعالیت‌هایی مرتبط با متاورس دارند، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد.

دسنترالند (مانا) در 24 ساعت گذشته رشدی 94 درصدی داشته و به 3.34 دلار رسیده است. این ارز دیجیتال در بازه زمانی یک هفته رشدی 328 درصدی داشته است.  مانا اخیرا رکورد قیمتی 4.1399  را برای خود به ثبت رسانده است. اکسی فینیتی نیز  که یک بازی بلاک چینی  برای کسب درآمد است، پس از زمان تغییر نام فیس‌بوک قیمت آن به 156 دلار رسید . این ارز دیجیتال اکنون در فاز اصلاح قیمت است با افت روزانه 8 درصدی به 137 دلار رسیده است. 

سندباکس (Sandbox) یک بازی موبایلی متاورسی دیگر است که در سبک ماین کرفت ساخته شده است. قیمت توکن این بازی هم تحت‌تأثیر اعلامیه جدید فیس‌بوک رشدی شدیدی را تجربه کرد و به 2.40 دلار رسید. این ارز دیجیتال اکنون در محدوده قیمتی 1.78 معامله می شود. 

سرخپوشی بازار رمزارزها

اغلب ارزهای دیجیتال امروز در فاز اصلاح قرار داشتند و قرمز رنگ غالب بازار امروز است. در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین به 60 هزار و 255 دلار رسیده است. این رمزارز در 24 ساعت گذشته افتی 2 درصدی را به ثبت رسانده است. تحلیلگران بازار معتقدند که بیت کوین به زودی به چرخه صعودی باز خواهد گشت.

رمز ارز محبوب اتریوم نیز اکنون در محدوده قیمتی4.188  دلار معامله می شود. اتریوم امروز  3درصد افت کرده اما رشدی 3 درصدی را در بازه زمانی یک هفته به ثبت رسانده است. 

علاوه بر بیت کوین و اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، سولانا، ریپل، پولکادوت ، شیبا و دوج کوین منفی و در محدوده قرمز بازار قرار دارند.

افت شدید شیبا و دوج کوین پس از صعود شدید

شیبا اینو که به تازگی رکورد تاریخی خود را ثبت کرده و با پیشی گرفتن از دوج کوین در رتبه نهم ارز دیجیتال  برتر بازار قرار گرفت، اکنون با افت 13 درصدی در 24 ساعت گذشته در محدوده قیمتی 0.00006316 قرار دارد. این ارز دیجیتال محبوب در بازه زمانی یک هفته رشد 57 درصدی را به ثبت رسانده است. شیبا اکنون جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال است.

دوج کوین نیز که تحت حمایت های ایلان ماسک رشد خوبی را تجربه کرده است ، امروز با افت 7 درصدی به 0.262  رسیده است. 

ارزش 2.5 تریلیون دلاری بازار کریپتو

به طور کلی در 24 ساعت گذشته 153 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی پول جابجا شده و ارزش کل این بازار هم با افت 2.16  درصدی به 2.5 تریلیون دلار رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید