قیمت دلار نزولی می شود؟

پیش بینی قیمت دلار امروز از کانال هرات

کدخبر: ۴۵۱۹۲۹
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی 27 هزار و 520 تومان قرار گرفت. معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه 12 آبان 1400 بر مدار نزول پیش می رود.
پیش بینی قیمت دلار امروز از کانال هرات

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار عصر روز دوشنبه  با 27 هزار و 580 تومان به کار خود پایان داد.ا این اسکناس آمریکایی  در شروع معاملات بازار ارز دیروز ،  30 تومان پایین رفت  و  بر روی 27 هزار و 550 تومان قرار گرفت. 

قیمت دلار روز گذشته با ثبات بود و در آخرین ساعات معاملات با قیمت 27 هزار و 540 تومان بسته شد. 

پیش بینی   قیمت دلار   از کانال هرات

در معاملات پشت خطی  قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 520 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت نقدی  روز سه شنبه 20 تومان پایین بود. دو شب پیش در معاملات پشت خطی  قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 430  تومان قرار داشت.  

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت نرفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه 12 آبان 1400 بر مدار نزول پیش می رود.

پشت خطی

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم 

قیمت درهم روز گذشته در معاملات نقدی در مقایسه با روز دوشنبه  20 تومان از ارزش خود را از دست داد. قیمت درهم در ابتدای  بازار ارز معاملات  دیروز 7 هزار و 510 تومان  معامله شد.  قیمت درهم در ادامه روند بازار  تا 7 هزار و 530 تومان نیز بالا رفت و در آخرین ساعات معاملات روی 7 هزار و 520 تومان قرار گرفت.

 قیمت درهم  پشت خطی دیروز 7 هزار و 520 تومان نرخ گذاری شد که نسبت به   قیمت درهم در بازار نقدی روز سه شنبه تغییر خاصی نکرد.  بنابراین از بازار هرات سیگنال نزول یا صعودی برای بازار ارز تهران مخابره نشد. 

قیمت طلایی درهم در دوشنبه شب  نیز از سوی معامله گران 7 هزار و 520 تومان برآورد شد که در مقایسه با قیمت طلایی یکشنبه شب 20 تومان بالاتر بود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

در کانال مربوط به قیمت دلار فردایی دیشب  نرخ ارز  آمریکایی  27 هزار و 620 تومان اعلام شد که نسبت به قیمت نقدی آن 80 تومان بالا تر  بود. این بدین معناست که معامله گران  فردایی تصور می کنند که که قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه 12 آبان ماه مانند روز روز دوشنبه بر مدار صعود قرار می گیرد . 

طالبان معاملات ارزی در افغانستان را ممنوع اعلام کرد

در افغانستان دلار به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. طالبان در بیانیه خود در این زمینه، دلیل تصمیمش را شرایط اقتصادی و منافع ملی کشور عنوان کرده است.

بازار ارزی هرات واسطه تامین اسکناس دلار از شرق آسیا و خاور دور برای ایران است که با ممنوعیت  استفاده از ارز در افغانستان، بازار ارز ایران در شرق آسیا گسسته شده و این موضوع می‌تواند منجر به تغییراتی در نرخ دلار در کشور شود.

شماری از معامله گران باور دارند، خط هرات برای بازار ارز مشهد و تهران اهمیت زیادی دارد و در صورتی که دلاری از افغانستان به سوی این شهرها سرازیر نشود، تا حدی، کمبود عرضه ایجاد خواهد شد. این دسته از معامله گران اعتقاد دارند،‌ این خبر می تواند برای دلار ایران سیگنالی افزایشی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید