سمت و سوی بازار سکه در روز سه شنبه؛

پیش بینی واکنش سکه به مرز شکنی دلار

کدخبر: ۴۵۳۳۰۰
در صورتی که امروز قیمت دلار به بالای مرز روانی 28 هزار و 300 تومانی برود، ارزش ذاتی سکه امامی با فرض اونس هزار و 820 دلاری، در محدوده 12 میلیون و 150 هزار تومان قرار می گیرد.
پیش بینی واکنش سکه به مرز شکنی دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ، بعدازظهر دیروز ارزش ذاتی سکه امامی به بالای مرز 12 میلیون تومانی رفت. چنین صعودی از نگاه برخی فعالان به معنای آن بود که خریداران با اطمینان بیشتری به بازار امروز وارد خواهند شد. با این وجود، برای تحلیل گران فنی بیشتر مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی سکه بازار اهمیت دارد.

Untitled-4

به باور آن ها تا زمانی که فلز گران بهای داخلی در بازار بالای محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت نشود، نمی توان انتظار رشد معنادار سکه را داشت.  همین موضوع موجب شد که دیشب برخی بازیگران بازار سکه از احتمال افت قیمت این فلز گران بها در روز جاری سخن بگویند، چرا که دیشب سکه در معاملات پشت خطی تا محدوده 12 میلیون و 140 هزار تومان پایین رفت.

به این ترتیب می توان گفت که بازار سکه در روز سه شنبه فعالیت خود را در شرایطی آغاز می کند که با دو سیگنال متفاوت رو به روست. از یک سو ارزش ذاتی سکه حکایت از احتمال افزایش فعالیت خریداران دارد و از سوی دیگر، پایین آمدن قیمت در بازار پشت خطی، احتمال افت قیمت فلز گران بهای داخلی را برجسته کرده است.

1-01

واکنش احتمالی سکه به شکست مرز روانی دلار ؟

در صورتی که امروز قیمت دلار به بالای مرز روانی 28 هزار و 300 تومانی برود، ارزش ذاتی سکه امامی با فرض اونس هزار و 820 دلاری، در محدوده 12 میلیون و 150 هزار تومان قرار می گیرد. در این شرایط، حتی با حباب یک درصدی نیز می توان قیمت فلز گران بهای داخلی را در محدوده 12 میلیون و 300 هزار تومانی مشاهده کرد.

با این حال، دیشب بازیگران ارزی در حال سودگیری بودند و این مساله احتمال نزول دلار در روز جاری را مطرح می کند. افت دلار به اندازه ای برای سکه بازان جدی است که دیشب رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی را چندان جدی نگرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید