گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی؛

جنون بیت کوین در نوامبر طلایی رمزارزها

کدخبر: ۴۵۳۳۶۷
اقتصادنیوز: بیت کوین و اتریوم امروز رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساندند. بیت کوین از ابتدای نوامبر (10آبان) تا به امروز جهش خیره کننده 11 درصدی را به ثبت رسانده است.
جنون بیت کوین در نوامبر طلایی رمزارزها

 به گزارش اقتصادنیوز ، در ساعات ابتدایی صبح امروز قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از 68 هزار  دلار عبور کرد و در بالاترین سطح به 68 هزار و 530 دلار رسید. تقریباً هم‌زمان با بیت کوین، اتریوم هم رکورد جدیدی به ثبت رساند و در بالاترین سطح به 4 هزار و 837 دلار رسید.

قیمت بیت کوین در ساعت 14و 10 دقیقه به وقت ایران کمی از رکورد جدید خود پایین‌تر آمده و در محدوده قیمتی 67 هزار و 24 دلار معامله می شود. بیت کوین در  24 ساعت گذشته رشدی 3 درصدی و در  7 روز گذشته رشدی 7 درصدی را به ثبت رسانده است. ارزش بازار بیت کوین اکنون به 1.28 تریلیون دلار رسیده است.

جنون بیت کوین در بازار رمزارزها

بیت کوین پس از ثبت افزایش 42 درصدی قیمت در اکتبر (مهر و آبان)، از ابتدای نوامبر (10آبان) بیش از 11 درصد افزایش یافته است.

رکورد پیشین بیت کوین مربوط به اواسط اکتبر است و تنها یک روز پس از راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF )  در آمریکا به 67 هزار دلار  رسیده بود.

قیمت بیت کوین در ژوئن(خرداد و تیر) تحت تاثیر انتقادهایی که نسبت به مصرف زیاد انرژی از این ارز دیجیتال می‌شد و ممنوعیت استخراج در چین، رقم‌هایی زیر 30 هزار دلار را به ثبت رسانده بود، اما طی این چند ماه دوباره خود را بالا کشید و توانست قیمتی بیش از دوبرابر قیمت‌های ماه ژوئن را به ثبت برساند.

تحلیل‌گران معتقدند ارزهای دیجیتال جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و در کنار طلا به عدم اطمینان و فشارهای تورمی که بر اقتصاد جهانی حاکم است واکنش مثبت نشان می‌دهند.

رکوردشکنی اتریوم

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، هم تقریباً هم‌زمان با بیت کوین اوج تاریخی جدیدی ثبت کرد و در بالاترین سطح به 45 هزار و 837 دلار رسید.  باوجود آنکه اکنون از سطح رکورد جدید قدری فاصله گرفته است و کاهش قیمت داشته اما همچنان در کانال 4800 دلاری قرار دارد، اما همچنان 1.8 درصد رشد در 24 ساعت گذشته را نشان می دهد. اتریوم در بازه زمانی یک هفته نیز رشدی 8  درصدی را ثبت کرده است.

برندگان و بازندگان بزرگ بازار/ جهش 20 درصدی لایت کوین

ریپل، پولکادوت، دوج کوین و شیبا و آوالانچ امروز در محدوده قرمز بازار قرار دارند و افت قیمت داشتند . 

سایر ارزهای بزرگ بازار مثل بایننس کوین، کاردانو ، سولانا ، لایت کوین و یونی سوآپ  اغلب رشد قابل توجهی داشته اند.  لایت کوین  با رشد 20 درصدی در 24 ساعت گذشته مهم‌ترین برنده در میان ارزهای بزرگ به شمار می رود. قیمت لایت کوین اکنون به 250 دلار رسیده است و در مقیاس یک هفته رشد قابل توجه 24 درصدی را ثبت کرده است.

پس از آن کاردانو با رشد 11 درصدی ردر 24 ساعت اخیر از رمزارزهای برنده در بازار امروز محسوب می شود.

ارزش 2.9 تریلیون دلاری بازار ارزهای دیجیتال

 به طور کلی در 24 ساعت گذشته 126 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی پول جابجا شد. ارزش بازار کریپتو امروز با رشد 2.7   درصدی بالاتر از 2.9  تریلیون دلار قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید