مجلس: تلاش کردیم حذف دلار 4200 تومانی رأی نیاورد

کدخبر: ۴۵۴۵۱۷
به گفته سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، این کمیسیون همه تلاشش را کرد تا لایحه حذف ارز ترجیحی رأی نیاورد.
مجلس: تلاش کردیم حذف دلار 4200 تومانی رأی نیاورد

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، احد آزادی‌خواه در گفت‌وگویی در مورد جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صبح امروز لایحه دولت برای حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به مجلس آمد. ارائه این لایحه بدون هماهنگی با کمیسیون کشاورزی که متولی امنیت غذایی در کشور است، صورت گرفته بود، بنابراین جلسه امروز کمیسیون با محوریت این موضوع برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر ضرورت مشورت دولت با کمیسیون کشاورزی پیش از ارائه لایحه به مجلس گفت: ما اعتراضات شدیدی به این ناهماهنگی داشتیم و همه تلاشمان را کردیم که این لایحه در مجلس رأی نیاورد. دولت باید در ابتدا لایحه را به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست می‌فرستاد و از نظرات نمایندگان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها استفاده می‌کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: ممکن است دولت همه بازخودرهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی ماجرا را بررسی کرده باشد اما به این معنا نیست که مجلس نباید کارش را انجام دهد. پیشنهاد ما برای لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم این است که اگر دولت قصد دارد ارز ترجیحی را حذف کند، از ظرفیت مجلس استفاده کند.

آزادی‌خواه گفت: برای اینکه اینگونه اتفاقات نیفتد از رئیس مجلس دعوت کردیم که این هفته یک جلسه مهمان کمیسیون کشاورزی باشند تا اولویت‌هایمان را برای ایشان تشریح کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در پایان با بیان اینکه لزوما مخالف حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیستیم، گفت: حتی می‌توان گفت که به نوعی مخالف اتلاف منابع هم هستیم. در شرایط فعلی حیف و میل عجیب و غریبی در ماجرای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اتفاق افتاده است. حرف ما این است که این سیاست باید بگونه ای باشد که مردم متضرر نشوند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید