بدبینی معامله گران بازار ارز نسبت به برجام

قیمت طلا، بهای سکه را پایین کشید /پیشروی اندک قیمت دلار

کدخبر: ۴۵۵۷۸۲
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز شنبه 29 آبان 1400 شاهد پیشروی قیمت دلار بود. قیمت سکه و قیمت طلا نیز نزولی شدند.
قیمت طلا، بهای سکه را پایین کشید /پیشروی اندک قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز پنجشنبه گذشته  روی  ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان قرار داشت اما قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه 29 آبان 1400 اندکی پیشروی  را ثبت کرد.

دلار امروز 30 تومان بالا رفت اما نتوانست  سطح حمایتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی را پس بگیرد. قیمت دلار امروز  به 28 هزار و 180 تومان رسید.  

قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم در بازار ارز امروز نسبت به روز  پنجشنبه گذشته 20 تومان از ارزش خود را از دست داد.  قیمت درهم  در معاملات امروز  بر خلاف  افزایش قیمت دلار  اندکی پایین رفت و با 7 هزار و 700 تومان مبادله شد. 

با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 282 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری  بالاتر بود.

اونس طلا، بهای سکه را پایین کشید

قیمت اونس طلا امروز به زیر 1850 دلار ریزش کرد و در ابتدای معاملات امروز با 1845 دلار خرید و فروش شد. در بازار داخلی هم قیمت طلا امروز با کاهش همراه بود. این فلز زرد رنگ در بازار امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته 6 هزار تومان ارزان شد و با 1 میلیون و 234 هزار و 400 تومان مبادله شد. 

قیمت سکه امروز هم جهت قیمت طلا پیش رفت.  سکه در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته بر روی  ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان  ایستاد. این فلز گران بهای داخلی امروز 50 هزار تومان کاهش را تجربه کرد و به 12 میلیون و 420 هزار تومان رسید. با احتساب قیمت 28 هزار و 180 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 432 هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 1.1 درصد به دست آمد.

بد بینی معامله گران بازار ارز  نسبت به برجام

فرصت زیادی به اولین دور مذاکرات  برجام نمانده است و بازار ارز در انتظار این خبر مهم است. اخبار برجام  بار دیگر در کانال های تلگرامی دلار برجسته شده است.  در این میان اگر چه سیگنال های مثبت و منفی مخابره می شود، معامله گران به سرنوشت برجام بدبین هستند.

سیگنال عراق به بازار ارز ایران

در کنار اخبار برجام می توان به اظهارات سخنگوی وزارت برق عراق نیز اشاره کرد. «احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، طی اظهاراتی تأکید کرد که این وزارتخانه با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیده و آماده پرداخت بدهی‌های خود به ایران است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید