واکنش بازارها به خبرهای برجامی؛

رفت و برگشت قیمت دلار و سکه /طلا ریزش کرد

کدخبر: ۴۵۶۰۷۵
اقتصادنیوز: در بازار ارز و طلا ی امروز یکشنبه 30 آبان 1400 شاهد ریزش قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
رفت و برگشت قیمت دلار و سکه /طلا ریزش کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته  بر روی 28 هزار و 180 تومان قرار داشت. اما بازار ارز امروز یکشنبه 30 آبان 1400 شاهد رفت و برگشت قیمت دلار بود.

قیمت دلار  امروز 90 تومان ریزش کرد و  به 28 هزار و 90 تومان رسید اما بار دیگر بر مدار صعود قرار گرفت و خود را به قیمت روز گذشته یعنی 28 هزار  و 180 تومان رساند.

این روز ها اخبار برجام هم برجسته تر شده است و با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات، قیمت  دلار در واکنش به این خبر مهم در حال ریزش است. 


در اکوایران ببینید؛

قیمت درهم  ارزان شد

قیمت درهم در انتهای معاملات دیروز با  7هزار رو 710 تومان معامله شد. قیمت درهم در بازار ارز امروز همزمان با کاهش قیمت دلار وارد فاز نزول شد. قیمت درهم  امروز  7 هزار و 680 تومان بود.با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 208 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز  قدری  بالاتر بود.

قیمت طلا و سکه بر مدار نزول

بازار جهانی طلا امروز  یکشنبه تعطیل بود. قیمت اونس طلا در بازار روز گذشته 1845 دلار بود.  قیمت طلا در داخلی ایران امروز هم مانند روز قبل شاهد  افت قیمت بود.  طلا روز گذشته با 1 میلیون و 237 هزار تومان مبادله شد. طلا در بازار امروز باز هم عقب نشینی کرد و 4 هزار و 600 تومان از ارزش خود را از دست داد و با 1 میلیون و 234 هزار و 400 تومان  خرید و فروش شد. 

سرنوشت دیگر فلز گران بهای داخلی هم کاهشی بود.   

قیمت سکه در شروع کار مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان را از دست داد. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز از نرخ عصر روز گذشته 35 هزار تومان پایین‌تر بود و روی 12 میلیون و 380 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در ادامه رشد کرد و به بالای مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان بازگشت.

مخبر: ارز ترجیحی را به حال کشور مفید نمی‌دانم

اما بازار ارز تحت تاثیر چه خبرهایی سیاسی قرار دارد؟

محمد مخبر  معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ارز ترجیحی را به حال کشور مفید نمی‌دانم، گفت: ارز ترجیحی بالاخره جزو ابزارهایی بود که فنر قیمت‌ها را در این چند سال متراکم نگه داشته است.  بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال ۱۴۰۰ روی ارز ترجیحی اختصاص داده بود، وقتی که دولت جدید شروع به کار کرد این بودجه‌ها مصرف شده بود. 

گروسی سه‌شنبه با مقامات عالیرتبه ایران دیدار می‌کند

 آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه ای از دیدار سه شنبه هفته آینده «رافائل گروسی» مدیرکل این آژانس با مقامات عالی رتبه ایران در تهران خبر داد.

پای میز مذاکرات برجام می رویم، چون طلبکار هستیم

ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و ۴+۱در وین گفت: مذاکره دو طرف دارد یک طرف آن جمهوری اسلامی ایران است، لذا ما هرچه بگوییم پنجاه درصد موضوع است چون رفتار طرف مقابل دست ما نیست .

ما راجع به برجام و تغییر آن مذاکره نمی کنیم و نمی پذیریم مسئله ای جدید به برجام اضافه شود؛ ما برای اجرای برجام مذاکره می کنیم مذاکره برجام از قبل صورت گرفته است و جایی برای مذاکره ندارد. بنابراین برای تحقق و اجرای برجام جمهوری اسلامی آمادگی دارد و ۸ آذر هم مذاکره کنندگان ما برای همین ماموریت می روند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید