گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

گذر نرخ دلار از مرز حساس/ عقب‌نشینی سکه

کدخبر: ۴۵۶۶۷۴
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار ارز امروز 2 آذر 1400 از مرز مهم 28 هزار و 500 تومان گذشت. قیمت طلا و سکه نیز بر مدار نزول قرار گرفت.
گذر نرخ دلار از مرز حساس/  عقب‌نشینی سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلارآمریکا در چهارمین روز این هفته بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت دلار از ابتدای معاملات امروز از مرز مهم 28 هزار و 500 عبور کرد .قیمت دلار در ساعت 17:04 دقیقه به وقت تهران با 28 هزار و 620 تومان بود. 

تداوم درهم بالای مرز حساس

قیمت درهم در بازار ارز امروز از مرز 7 هزار و 800 تومان عبور کرد و تا آخرین ساعات معاملات نقدی در همین مرز باقی ماند.  قیمت درهم نسبت به روز گذشته 55 تومان افزایش یافت  و روی  7 هزار و 810 تومان ایستاد. مرز 7 هزار و 800 تومان برای درهم مهم بود، تحلیل‌گران معتقد بودند با عبور قیمت درهم از این مرز نیروهای افزایشی در بازار دلار تقویت می‌شود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 686 تومان به دست می‌آمد که حدود 76 تومان از نرخ دلار بازار آزاد  بالاتر بود.

نزول قیمت طلا و سکه در بازار 

بازار جهانی طلا در این روز ها شاهد  نزول قیمت اونس طلا است. این فلز کران بهای جهانی در بازار امروز از 1810 دلار به 1796 دلار رسید. قیمت طلا در بازار داخلی ایران امروز 16 هزار و 400 تومان افت کرد و با 1 میلیون و 234 هزار و 700 تومان خرید و فروش شد. قیمت سکه هم امروز نسبت به روز گذشته 65 هزار تومان پایین رفت. قیمت سکه امروز از مرز 12 میلیون و 500 تومان عقب نشینی کرد. قیمت سکه در انتهای معاملات امروز با 12 میلیون و 485 هزار تومان معامله شد.  با احتساب قیمت 28 هزار و 620  تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 101هزار تومان بود  و حباب قیمتی سکه 3.17 درصد به دست می‌آمد. 

اخبار سفر گروسی در بازار ارز

بازار ارز امروز حول محور سفر گروسی به تهران چرخید و اخبار این سفر توجه معامله گران ارزی را به خود جلب کرد.  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (دوشنبه شب) اول آذر ماه در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات ایرانی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد  و امروز بعد گفتگو با مقامات ایرانی در اولین نشست خبری  با محمد اسلامی حاضر شدند و اعلام کردند که  توافق کردیم که کار مشترک در زمینه شفاف سازی را ادامه دهیم و این کار ادامه داشته باشد. 

ایران: آژانس در چارچوب فنی به همکاری با ایران ادامه میدهد

امیرعبداللهیان در دیدار با مدیرکل آژانس: از نظر ایران آژانس باید در چارچوب وظایف فنی خود به همکاری با ایران ادامه داده و از اتخاذ مواضع سیاسی اجتناب کند. گروسی نیز گفت: آماده ام تا با حسن نیت و همکاری نزدیک با ایران مسائل فنی باقی مانده میان آژانس و ایران را در کوتاه ترین زمان ‌ممکن حل و فصل کنم.

مذاکرات برای رفع تحریم ها از دوشنبه آغاز میشود 

برای مذاکرات ۸ آذر هتل کوبورگ مشهور وین در حال آماده سازی است.(هتل کوبورگ همان محلی است که ۴_۵سال پیش برجام امضا شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید