معاون وزیر صمت خب داد؛

بازگشت ٢ هزار واحد صنعتی در کشور به عرصه تولید

کدخبر: ۴۶۱۸۴۷
اقتصادنیوز: مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در حالی از بازگشت به تولید دو هزار واحد صنعتی خبر داد که وی تعداد واحدهای راکد کشور را ١٣ هزار واحد عنوان کرد.
بازگشت ٢ هزار واحد صنعتی در کشور به عرصه تولید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مهدی صادقی نیارکی بعد از ظهر سه شنبه در آئین بیست و پنجمین بزرگداشت روز ملی صنعت در فارس با اشاره به این موضوع که ١٣ هزار واحد راکد صنعتی در کشور وجود دارد بیان کرد: شاخص‌های اقتصادی کشور نشان دهنده آن است که هیچکدام از شاخص‌های کشور طی سال گذشته رشدی را به خود ندیده اند اما بخش صنعت به گواه مرکز آمار ایران دارای رشد بوده است.

وی تصریح کرد: از میان ٢۵ رشته صنعتی که در حال فعالیت اند ١۵ رسته فعالیت صنعتی کشور طی سال ٩٩ داراب رشد مثبت اقتصادی بوده اند. این در حالی است که صادرات غیر نفتی کشور نیز طی این مدت ۴٨ درصد رشد داشته و اتکا به نفت در کشور کاهش یافته است.

به گفته این مقام مسئول صنایع شیمیایی، خودرو و تأمین قطعات، کاغذ سازی و ماشین سازی نسبت به مدت مشابه سال قبل از ٣ تا ١٠ درصد رشد را تجربه کرده اند.

صادقی نیارکی تصریح کرد: طی سال ١۴٠٠ و در طول هفت ماه گذشته ٩٠ هزار نفر اشتغال زایی با بازگشت به تولید ۴ هزار واحد صنعتی صورت گرفته و سرمایه گذاری در بخش صنعت نیز طی امسال با ١۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ١٣٣ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طی بازه زمانی هشت ماهه امسال، استان فارس نیز در این باره با ١٣ درصد رشد از لحاظ تعداد بنگاهها و اشتغال به کار سه هزار و ۷۰۰ نفری نفر رو به رو بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید