قیمت دلار و درهم نزولی شد

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز /سکه گران شد

کدخبر: ۴۶۴۵۷۲
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز شاهد پیشروی قیمت طلا و سکه در مقابل عقب نشینی قیمت دلار و درهم بود.
سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز /سکه گران شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز  یکشنبه 5 دی 1400 با افت 26 تومانی نسبت به روز گذشته بر روی 27 هزار و 173 هزار تومان قرار گرفت.  

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی امروز یکشنبه 5 دی 1400 اعلام شد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۰۱ (بیست و هفت هزار چهارصد و یک تومان) اعلام شد. 

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹,۹۲۰ ( بیست و نه هزار و نهصد و بیست تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۵۲۵ (سی  هزار وپانصد و بیست و پنج تومان) است. 

مرز روانی قیمت بیت کوین برای معامله گران /نوسان جزئی اتریوم

افت اندک قیمت درهم

قیمت درهم در بازار ارز امروز 20 تومان افت کرد و با 8 هزارو 150 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 29 هزار و 934 تومان به دست می‌آمد. 

قیمت سکه و طلا رشد کرد

امروز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود. در بازرزار داخلی هم قیمت طلا 18 عیار 5 هزار و 800 تومان گران کرد و با 1 میلیون و 292 هزار و 200 تومان معامله شد. قیمت سکه هم امروز بر خلاف روز گذشته پیش رفت. این فلز گران بهای داخلی امروز 40 هزار تومان بر ارزش خود افزود و به 13 میلیون و 80 هزار تومان رسید. 

سیگنال صالح آبادی به بازار ارز 

علی صالح آبادی امروز در نشست هم اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد:  وضعیت ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بسیار مناسب‌تر شده است منتظر کاهش قیمت ها باشید.

وی افزود: طی ۹ ماهه سال جاری ۳۹ میلیارد و ۸۹۵ میلیون دلار تأمین ارز به روش‌های مختلف (ارز نیما، ارز ترجیحی و ارز اشخاص) انجام شده در حالی که در ۱۲ ماه سال گذشته تنها ۳۶ میلیارد و ۴۸۲ میلیون دلار تأمین ارز به روش‌های مختلف داشتیم.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه دانش بنیان نیز جزو اولویت‌های ما بوده و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم، گفت: وضعیت صادرات، بازگشت ارز صادراتی، ارز ترجیحی و عرضه ارز در سامانه نیما وضعیت خوبی نسبت به پارسال داشته و پیش بینی می‌شود سال بعد بهتر از سال جاری باشد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در بودجه سال آینده موارد خوبی از جمله کاهش تسهیلات تکلیفی نظام بانکی، تعبیه بدهی دولت به بانک‌ها و تقویت سرمایه بانک‌ها دیده شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید