جزئیات واریز سود سهام عدالت؛

این گروه از سهامداران عدالت سود یک میلیون و 200 هزار تومانی می گیرند

کدخبر: ۴۷۳۱۸۶
بررسیها نشان می دهد دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی بابت سود شرکتها در سال ۱۳۹۹ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
این گروه از سهامداران عدالت سود یک میلیون و 200 هزار تومانی می گیرند

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس محاسبات انجام شده و اعلام رئیس سازمان خصوصی سازی، احتمالا تا پایان سال حدود 600 هزار تومان به حساب هر سهامدار (دارندگان برگ سهام عدالت 532 هزار تومانی)پرداخت شود، همچنین دارندگان سهام عدالت 1 میلیون تومانی حدود یک میلیون و  200 هزار تومان به عنوان سود سال 1399 دریافت خواهند کرد.​

گفتنی است، سود سال 99 سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود 2800 میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود 29 هزارو 200 میلیارد تومان است.  جمع سود 2 شرکت بورسی و غیربورسی عددی معادل حدود 31 هزار میلیارد تومان است که این رقم باید میان 49 میلیون سهامدار توزیع شود و بر این اساس تا پایان سال به هر سهامدار  احتمالا رقمی حدود 600 هزار  تومان پرداخت می‌شود.

فوریه طلایی بازار رمزارزها؛ تاریخ تکرار می‌شود؟

عیدی و پاداش کارگران ساعتی و پاره وقت چقدر است؟

لازم به ذکر است، سود سهام عدالت در سال 98 برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود 400 هزار تومان و سهام عدالت 532 هزار تومانی 200 هزار تومان بود.

به گزارش تسنیم، سود سهام عدالت در سال 95 برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی 150 هزار تومان بود که این مبلغ در سال 96 به حدود 175 هزار تومان و در سال 97 به 205 هزار تومان رسید. در سال  98 اما با رشد قابل توجهی به 400 هزار تومان رسید برای سال 99 نیز رقم به 600 هزار تومان رسیده است که با توجه به این مطلب که سود عملکرد سالیانه شرکت های سرمایه پذیر باید حداکثر یک سال بعد از پایان سال مالی به حسابشان واریز شود این سود 600 هزار تومانی تا پایان 1400 باید برای سهامداران واریز شود..

فروش نقدی و اقساطی دیگنیتی و فیدلیتی بدون نیاز به چک و ضامن+ جدول و شرایط

این نکته نیز باید تاکید شود که رقم 600 هزار تومان بر اساس یک برآورد اولیه بوده و جزدیات کامل توزیع سود سهام عدالت در جلسه روز چهارشنبه شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

گفتنی است، جمع سود سال نود و هشت که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد حدود 9هزار و 500 میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از 31 هزار میلیارد تومان رسیده است.

نکته: جمع سود شرکت‌های بورسی و غیر بورسی نسبت به سال 98 به حدود 3 برابر افزایش پیدا کرده است.

سود سال 98 به طور کامل پرداخت شد؟


عملکرد سالیانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید حداکثر یکسال بعد از پایان سال مالی به حسابشان واریز شود سال گذشته سوده عملکرد سال 98 قرار بود تا پایان اسفند 99 واریز شود که متاسفانه به دلیل ناهماهنگی وزارت اقتصاد 50 درصد از سود واریز شده و 50 درصدی که قرار بود بعد از عید واریز شود در تیرماه به میزان 40 درصد واریز شد حتی برخی از شرکت‌ها مانند مخابرات از واریز سود سهامداران عدالت خودداری کردند که به گفته مقامات بورس پرونده این شرکت از طریق قضایی پیگیری می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید