معرفی خودروهای برتر 2022 اروپا؛

شاهکار حیرت انگیز کُره ای برترین خودروی سال شد

کدخبر: ۴۸۰۸۱۴
کیا EV۶، کراس‌اوور الکتریکی کره‌ای موفق به کسب جایزه خودروی سال ۲۰۲۲ اروپا شده است.
شاهکار حیرت انگیز کُره ای برترین خودروی سال شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیا EV۶  سومین خودروی الکتریکی است که تاکنون توانسته به‌عنوان خودروی سال اروپا دست پیدا کند. کراس‌اوور الکتریکی کیا با کسب ۲۷۹ امتیاز جایزه خودروی سال را از آن خود کرده است درحالی‌ که رنو مگان E-Tech با ۲۶۵ امتیاز نایب‌قهرمان شده و هیوندای آیونیک ۵ با ۲۶۱ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. پس از این سه خودروی برتر، پژو ۳۰۸ با ۱۹۱ امتیاز، اشکودا انیاک با ۱۸۵ امتیاز، فورد موستانگ مک‌ای با ۱۵۰ امتیاز و کوپرا بورن با ۱۴۴ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

 افزایش 60 درصدی حقوق این گروه در 1401

اطلاعیه مهم ایران خودرو درباره فروش فوق العاده ویژه مادران

همانند دو سال گذشته، مراسم انتخاب خودرو سال ۲۰۲۲ فقط به صورت زنده پخش شد، زیرا امسال نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو (GIMS) به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا لغو شد.

کیا EV۶ خودروی سال اروپا شد

 قیمت EV۶ از ۴۰/۸۹۵ پوند شروع می‌شود. این خودرو خواهر هیوندای ioniq ۵ بشمار می‌رود. از همین رو مشخصات فنی این دو خودرو نیز به یکدیگر بسیار نزدیک هستند.

EV۶ زمانی که به بازار معرفی شد تنها در دو مدل قابل خرید بود. مدل پایه این خودرو از یک موتور الکتریکی که در محور عقب قرار دارد بهره می‌برد. این نسخه ۲۲۶ اسب بخار قدرت دارد و ۷۷ کیلووات ساعت حجم باتری آن است. این خودرو در نسخه پایه قابلیت طی مسافتی بالغ بر ۵۰۹ کیلومتر را دارد که بسیار خوب است.

در نسخه میانی که از دو موتور در محور‌های جلو و عقب استفاده می‌کند، قدرت موتور به ۳۲۱ اسب بخار می‌رسد. بر خلاف نسخه پایه که شتاب صفر تا صد کیلومتر ۷/۳ دارد، در ورژن میانی این رقم به ۵/۲ رسیده است.

کیا EV۶ خودروی سال اروپا شد

اما نسخه GT از این خودرو، در این مدل شما یک خودرو برقی با قدرت ۵۷۷ اسب بخار را در اختیار خواهید داشت. گشتاور این ورژن به ۷۴۰ نیوتن متر می‌رسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن؛ فقط ۳/۵ ثانیه است! شعاع حرکتی این مدل هم ۶۳۶ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید