محدوده نوسانی قیمت سکه در 2 سال گذشته

پربازده ترین بازار دارایی ایران در سال ۱۴۰۰

کدخبر: ۴۸۳۸۰۰
اقتصادنیوز: بازار سکه در ایران متاثر از قیمت اونس طلا و قیمت دلار می باشد . این فلز گران بهای داخلی که در ابتدای سال قبل در کانال 9 میلیون تومان بود، در نیمه دوم سال از کانال 13 میلیون تومان هم عبور کرد .
پربازده ترین بازار دارایی ایران در سال ۱۴۰۰

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه در سال 1400 پربازده ترین بازار دارایی در سال ۱۴۰۰ بوده است. همین موضوع نشان می دهد که از لحاظ سرمایه گذاری، جذابیت زیادی در میان بازیگران بزرگ دارد. 

محدوده نوسانی قیمت سکه در سال 1400

بررسی های نشان می دهد که متوسط  قیمت این فلز گران بهای داخلی در سال گذشته 11 میلیون و 555  هزار تومان  بوده است. بازار سکه در ایران متاثر از قیمت اونس طلا و قیمت دلار می باشد .

 این فلز گران بهای داخلی  که در ابتدای سال قبل  در کانال 9 میلیون تومان به فعالیت می پرداخت در نیمه دوم سال از کانال 13 میلیون تومان هم عبور کرد . قیمت سکه در روز های پایانی سال 1400 در  نیمه کانال 12 میلیون تومان قرار داشت. 


در اکوایران ببینید؛

روند قیمت سکه در سال 1399

اما در سال 99 بازار سکه چه مسیری را طی کرد؟ بازار سکه در سال 99 شاهد رشد دو برابری قیمت سکه بود. این فلز گزان بهای داخلی در سال 99 بیش از 80 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. سکه  در سال یاد شده در کانال 11 میلیون تومان به کار خود پایان  داد. 

بالاترین قیمت‌های سکه در 24 روز ابتدایی مهرماه تجربه شد قیمت سکه در این ماه به بالای 16 میلیون و 300 هزار تومان رسید. قیمت سکه از اواخر مهرماه در جاده نزولی قرار گرفت و در دی‌ماه به کف 8 ماهه برخورد کرد. پس‌از اینکه در اواخر دی‌ماه،‌ سکه یک‌بار دیگر کانال 9 میلیون تومانی را به چشم دید،‌ به‌تدریج راه افزایشی را در پیش گرفت و توانست در انتهای سال بالای مرز 11 میلیون تومانی خود را تثبیت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید