منفی‌ترین روزهای نرخ ارز در 10 ماهه نخست سال چه زمانی بود؟

معرفی بهترین ماه دلار در آخرین سال قرن 14 + نمودار

کدخبر: ۴۸۴۰۳۲
اقتصادنیوز : بررسی بازدهی نرخ دلار در ماه های 1400 نشان می دهد که ماه آذر با 6/3 درصد بعد از مرداد 1400 بیشترین بازدهی را داشته است.
معرفی بهترین ماه دلار در آخرین سال قرن 14 + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، ،بازار ارز تهران در 6 ماهه اول سال 1400 افت  و خیز چشمگیری از خود نشان نداد و نرخ  در سایه انتخابات  ریاست جمهوری  1400 و تغییر سکاندار پاستور  در محدوده 25 هزار تا 26 هزار و 850 تومان به نوسان پرداخت و نرخ بازدهی دلار در فرودین با  منفی 3/5 درصد  در شهریور ماه  به 0/6  رسید. 

بیشترین بازدهی نرخ دلار در دو ماه 

بازار ارز تهران در آذر ماه سال گذشته  شاهد صعود قیمت دلار بود. نرخ دلار در  15 روز ابتدایی ماه یاد شده توانست بیش از 2 هزار تومان تومان بالا برود و به سرعت  از کانال 28 هزار تومان به سمت کانال 31 هزتار تومان حرکت کرد . با نزدیک شدن  قیمت دلار به مرز 31 هزار تومان بازار ارز شاهد هجوم فروشندگان بود . آنها توانستند اسکناس آمریکایی را به زیر مرز 30 هزار تومان برگردانند . با این حال در روز های پایانی آذر قیمت دلار از 30 هزار تومان  فراتر رفت. به گفته فعالان بازار ارز در آذرماه بیشتر تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای قرار داشت. زمانی که معامله‌گران نسبت به مذاکرات بدبین شدند، خریدها بیشتر شد و هر زمان خوش‌بینی‌ها بیشتر شد، فروشندگان زیاد شدند.بررسی بازدهی نرخ دلار  در ماه های 1400 نشان می دهد  که ماه آذر با 6/3  درصد بعد از  مرداد 1400  بیشترین بازدهی را داشته است. 

بازدهی دلار در 12 ماه سال 1400

منفی ترین بازدهی نرخ ارز در 10 ماهه نخست سال

اما در  دی ماه بازار ارز تهران شاهد منفی ترین بازدهی نرخ ارز در 10 ماهه نخست سال بود. بر اساس بررسی های انجام شده بازدهی نرخ دلار  در ماه یاد شده به منفی 7.6 درصد رسید. بازار ارز تهران در  ۱۰ روز نخست  دی 1400 شاهد  ثبات قیمت در محدوده 30 هزار تومان بود. اما در 10 روز دوم ورق بازار ارز تهران برگشت و نرخ دلار  افت چشمگیری را تجربه کرد.  در بازه 10 روز آخر نیز نرخ دلار با هسته سخت کانال 27 هزار تومانی برخورد کرد و نتوانست پایین‌‌تر برود.

نرخ بازدهی دلار در بهمن ماه 6.7- درصد بود و در اسفند به 0.3 درصد رسید. برخی  از تحلیلگران بازار ارز بر این باورند که با وجود انتشار سیگنال های سیاسی مثبت و منفی  در این 2 ماه، افزایش چشمگیر فروش نفت ایران و در نتیجه آن بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور تاثیر بسزایی در ایجاد روند کاهشی مذکور داشته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید