رشد قیمت سکه در بازار شبانه

شوک طلا به بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

کدخبر: ۴۸۷۳۹۳
اقتصادنیوز : برخی از تحلیلگران بازار سکه در ایران معتقدند که در هفته گذشته یکی از عواملی که سد راه معامله گران صعودی می شد پایین بودن اونس طلا بود و با افزایش آن احتمال قدرت نمایی معامله گران در بازار بیشتر خواهد شد .
شوک طلا به بازار سکه /پیش بینی  قیمت سکه از مسیر دلار

به گزار اقتصادنیوز، بازار سکه درآخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاهد افزایش قیمت سکه بود. معامله گران افزایشی روز پنجشنبه گذشته با کمک قیمت دلار توانستند قدرت را دست بگیرند و بیش از 150 هزار تومان بر قیمت سکه بیفزایند. این فلز گران بها در روز یاد شده با 12 میلیون  770 هزار تومان معامله شد. 

شوک جدید به بازار سکه 

بازار جهانی طلا در روز گذشته عملکرد خوبی از خود ثبت کرد و توانست به محدوده 1950 دلار برسد . این در حالی است که در اوایل اسفند ما سال گذشته با شروع جنگ روسیه و اوکراین قیمت اونس طلا به بالای 2 هزار و 70 دلار هم رسیده بود اما بعد از مدتی این فلز گران بهای جهانی آرایش نزولی به خود گرفت و حتی تا زیر مرز 1800 دلار هم عقب نشینی کرده بود. 

برخی از تحلیلگران بازار سکه در ایران معتقدند که در هفته گذشته یکی از عواملی که سد راه معامله گران صعودی می شد پایین بودن اونس طلا بود و با افزایش آن احتمال قدرت نمایی معامله گران در بازار بیشتر خواهد شد و یک شوک جدید به قیمت سکه وارد خواهد شد. 

از طرفی هم عده ای معتقدند که در صورتی که قیمت این فلز گران بهای داخلی بتواند خود را به بالای 12 میلیون و 800 هزار تومان برساند احتمال کانال شکنی در این بازار قوی تر شده و سکه  می تواند تا بالای 13 میلیون تومان هم حرکت کند.

پیش بینی  قیمت سکه از مسیر دلار 

برخی دیگر از معامله گران معتقدند اگر قیمت دلار در بازار امروز صعودی شود این امر می تواند بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد و سکه را با افزایش قیمت روبرو کند. 

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز  20 فروردین 1401  چگونه پیش بینی کرده اند؟

رشد قیمت سکه در بازار شبانه

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته با 12  میلیون و 735 هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی چهارشنبه شب 30 هزار تومان رشد را نشان می دهد.بنابراین معامله گران بازار امرز شنبه 20 فروردین را صعودی پیش بینی کرده اند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید