دلار سلیمانیه از دلار تهران جلو زد

قیمت دلار تب کرد /عبور سکه از نیمه کانال 13 میلیون تومان

کدخبر: ۴۹۴۴۲۷
اقتصادنیوز : روند صعودی اسکناس آمریکایی در بازار امروز هم ادامه پیدا کرد و تب قیمت دلار بالا رفت همین امر موجب شد انتظارات برای افزایش اسکناس آمریکایی تقویت شود.
قیمت دلار تب کرد /عبور سکه از نیمه کانال 13 میلیون تومان

به گزارش اقتصادنیوز؛  نرخ دلار  روز گذشته بعد از ماه ها تلاش وارد کانال 29 هزار تومان شد و در انتهای معاملات نقدی به قیمت 29 هزار و 150 تومان مبادله شد

قیمت دلار تب کرد

روند صعودی اسکناس آمریکایی در بازار امروز هم ادامه پیدا کرد و تب قیمت دلار بالا رفت همین امر موجب شد انتظارات  برای افزایش اسکناس آمریکایی تقویت شد.

نرخ دلار در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز تقریبا 430 تومان بالا تر از دیروز بود. این پایان ماجرایی برای دلار در  بازار تهران نبود و در نیمه روز دلار به پشت خاکریز 30 هزار تومان رسید. 

قیمت دلار امروز تا  29 هزار و 950 تومان پیشروی کرد اما در ادامه کمی عقب نشست و با 29 هزار و 870 تومان مبادله شد که نسبت به روز گذشته 720 تومان افزایش را نشان می دهد. این قیمت نسبت به 8 فروردین 1401 بیش از 3 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. 

آرامش در بازار دلار متشکل 

در بازار متشکل روند قیمت دلار آرام تر حرکت کرد و با 9 تومان نوسان صعودی بر روی 25 هزار و 588 تومان قرار گرفت .

نرخ حواله درهم بالای 8 هزار و 200 تومان 

نرخ حواله درهم نیز سرنوشتی مشابه قیمت دلار را تجربه می کند . قیمت درهم روز گذشته  کانال 8 هزار تومان را تصرف کرد و در بازار امروز  امروز تقریبا از مرز مقاومتی 8 هزار و 200 تومان عبور کرد  با 8 هزار و 240 تومان مبادله شد. نرخ برابری درهم به دلار از مرز 30 هزار تومان عبور کرد و به 30 هزار و 265 تومان رسیده بود. رشد درهم انتظارات افزایشی در بین معامله گران را بالا  برده است. 

علت رشد  نرخ حواله درهم   در تهران 

یک منبع  مطلع روز گذشته به اکو ایران درباره علت  رشد نرخ حواله درهم گفته بود انتظارات تورمی و چشم‌انداز مبهم در حوزه‌های سیاست خارجی ازجمله دلایل ورود تقاضای احتیاطی به بازار است. طبیعتا با افزایش حواله درهم، قیمت اسکناس دلار در بازار تهران نیز جابجا می‌شود.

دلار سلیمانیه از تهران جلو زد

نرخ دلار در  بازار امروز  هرات امروز کانال شکنی کرد و  وارد مرز 29 هزار تومان شد. قیمت دلار هرات امروز 29 هزار و 90 تومان بود  که در مقایسه با روز قبل تقریبا 600 تومان گران شده بود. قیمت دلار سلیمانیه امروز از هرات و تهرا ن جلو زد و کانال 30 هزار تومان را فتح کرد نرخ دلار در این بازار 30 هزار و 10 تومان بود. 

قیمت اونس طلا در  شروع معاملات بازار امروز تقریبا 5 دلار از دیروز پایین تر بود. اما در نیمه روز  رشد کرد و با 6 دلار رشد به 180 دلار رسید. 

عبور سکه از نیمه کانال 13 میلیون تومان 

در بازار داخلی ایران معامله گران بیشتر به نوسان  اسکناس آمریکایی توجه می کنند. قیمت طلا 18 عیار  امروز 7 هزار و 400 تومان بالا تر از قیمت دیروز بود و با  1 میلیون و 327 هزار و 500 تومان مبادله شد. 

قیمت سکه هم امروز 100 تومان افزایش را تجربه کرد و در محدوده 13 میلیون و 595 هزار تومان معامله شد.در نیمه روز شیب صعودی قیمت سکه بیشتر شد و فلز گران بهای داخلی بر روی 13 میلیون و 685 تومان قرار گرفت که نسبت به روز های ابتدای سال 1401 بیش از 1 میلیون و 200 هزار تومان رشد را نشان می دهد. 

ارزش ذاتی سکه با قیمت یاد شده در محدوده 13 میلیون تومان ایستاد و  فاصله آن با قیمت بازاری آن بیش از 650 هزار تومان بود. حبابا سکه هم در محدوده 5 درصد قرار داشت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید