تقویت امید سکه بازان به کانال شکنی؛

زورآزمایی در بازار سکه /تب قیمت سکه بالا رفت

کدخبر: ۴۹۹۴۰۷
اقتصادنیوز : در هفته گذشته بازار سکه همزمان با رشد دلار شاهد زور آزمایی معامله گران افزایشی بود.
زورآزمایی در بازار سکه /تب قیمت سکه بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته گذشته بازار سکه همزمان با رشد دلار شاهد زور آزمایی معامله گران افزایشی بود. قیمت سکه در روز شنبه هفتم خرداد ماه با افزایش قیمت دلار به سمت سقف مقاومتی 14 میلیون و 800 هزار تومان خیز برداشت اما در نهایت به قیمت 14 میلیون و 660 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز مشابه هفته قبل خود یعنی 31 اردیبهشت1401  بیش از 300 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. 

 تب تند افزایش قیمت سکه

تب قیمت سکه در روز یکشنبه 8 خرداد ماه بیشتر شد و سکه بازان با قدرت به سمت تصرف سقف مقاومتی 14 میلیون و 800 هزار تومان پیشروی کردند .

قیمت سکه در روز یاد شده نسبت به روز شنبه 7 خرداد ماه تقریبا 200 هزار تومان گران شد و تا 14 میلیون و 860 هزارتومان بالا رفت.

این قیمت نسبت به روز مشابه هفته قبل خود یعنی اول خرداد ماه 415 هزار تومان رشد کرده بود. 

سکه

تقویت امید سکه بازان به کانال شکنی 

با عبور سکه از سقف مقاومتی امیدها نسبت به ورود سکه به کانال جدید تقویت شد. فلز گران بهای داخلی در روز سه شنبه 10 خرداد همزمان با افزایش قیمت دلار  بعد از 18 ماه وارد کانال 15 میلیون تومان شد و در نیمه روز یاد شد تا 15 میلیون و 85 هزار تومان پیشروی کرد.  آخرین باری که سکه در کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شده بود  به تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۹۹ بر می گردد .

افزایش 710 هزار تومانی در بازار سکه 

 قیمت سکه در  دو روز پایانی هفته گذشته بین دو کانال 14 و 15 در نوسان بود. این فلز گران بها در روز چهارشنبه با 15 میلیون و 60 هزار تومان مبادله شد که نسبت به روز مشابه آن در اولین هفته ماه جاری 710 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

عقب نشینی سکه به کانال 14 میلیون 

فلز زرد رنگ داخلی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با 14 میلیون و 990 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز چهارشنبه 70 هزار تومان عقب نشینی کرده بود اما نسبت به روز پنجشنبه 5 خرداد ماه  نزدیک به 490 هزار تومان صعود کرده بود. 

حباب قابل توجه در بازار سکه

 نکته مهم بازار سکه از ابتدای خرداد تا زمان نوشتن این گزارش حباب چشمگیر قیمت سکه بود. حباب سکه در روزهای یاد شده بالای 5 درصد بود و حتی در بعضی از روزها به بالای 10  هم رسید.

و فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن  به بالای 1 میلیون و 400 هزار تومان هم رسیده بود اما رشد دلار باعث شده بود که ریسک پذیری در بین معامله گران  افزایش پیدا کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید