خروج بخشی از معامله گران از بازار ارز؛

ریزش همزمان قیمت دلار، سکه و طلا /برخورد با اخلالگران ارزی

کدخبر: ۵۰۱۹۹۹
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز هم شاهد تداوم ریزش قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
ریزش همزمان قیمت دلار، سکه و طلا /برخورد با اخلالگران ارزی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ با اجرایی شدن سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در بازار، شیب صعودی قیمت دلار در دو سه روز اخیر کاهش پیدا کرده و نرخ دلار بیش از هزار تومان ارزان شده است. 

معامله گران معتقدند با  دخالت بازار ساز  اسکناس آمریکایی مجبور به کاهش شده است. این دسته از معامله گران تزریق عرضه و محدودیت فعالیت معامله گران بزرگ را عامل نزولی شدن نرخ دلار می دانند . 

صعود آرام قیمت دلار رسمی

نرخ دلار رسمی هم امروز برخلاف روز گذشته مسیر صعودی آرامی را دنبال کرد. بازار متشکل در ابتدای معاملات نقدی امروز چهارشنبه 25 خرداد ماه با 27 هزار و 270 تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر به 27 هزار و 286 تومان رسید. 

نرخ دلار متشکل در نیمه روز به قیمت 27 هزار و 248 تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به روز قبل 61 تومان رشد را نشان می دهد.

 در صرافی ملی هم قیمت فروش دلار در ابتدای معاملات امروز 27 هزار و 442 تومان بود و در نیمه ظهر بر روی 27 هزار و 391 تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته 68 تومان بالا تر بود. 

ریزش قیمت سکه و طلا 

قیمت اونس طلا  که تا پله اول کانال 1800 دلار عقب نشینی کرده بود ظهر امروز تقریبا 12  دلار  رشد کرد و به قیمت 1820 دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران هم  در ساعات ابتدای معاملات امروز قیمت سکه و قیمت طلا همزمان با نرخ دلار  ریزش کردند. قیمت طلا 18 عیار امروز در محدوده 1 میلیون و 434 هزار و 400 تومان نرخ گذای شد که در مقایسه با دیروز 40 هزار و 300 تومان کاهش پیدا کرده بود. قیمت فلز یاد شده در نیمه روز به 1میلیون و 440 هزار و 800 تومان رسید  که با قیمت روز گذشته 33 هزارو 900 تومان اختلاف دارد . 

قیمت سکه هم امروز نزدیک به 600 هزار تومان ریزش کرد . قیمت هر قطعه سکه امامی ظهر امروز در محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

از نظر معامله گران محدوده یاده شده برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در صورت از دست داد مرز یاد شده احتمال برگشت سکه به کانال 14 میلیون تومان هم وجود خواهد داشت. 

ارزش ذاتی سکه با قیمت یاد شده 13 میلیون و 783هزار تومان بود. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار بیش از 1 میلیون و 400 هزار تومان بود و حباب سکه بالای 10 درصد قرار دارد. 

تداوم برخورد انتظامی در بازار 

همزمان با افزایش قیمت دلار برخوردهای انتظامی و بازداشت  و مسدود کردن ها نیز شدت گرفت. معاون دادستان تهران روز گذشته از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد. خبری که باعث شد بخشی از معامله گران از بازار خارج شوند . 

امروز هم  فرمانده انتظامی کل کشور گفت: پلیس از تاریخ ۱۱ خرداد ماه جاری طرح ویژه‌ای را در خصوص معامله ارز فردایی اجرا کرده که در این مدت منجر به شناسایی و مسدود شدن ۱۹ کانال و صفحات مجازی فعال در این حوزه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید