گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

عقب نشینی در بازار سکه و دلار

کدخبر: ۵۰۲۸۲۵
اقتصادنیوز :قیمت دلار و سکه امروز یکشنبه 29 خرداد 1401 عقب نشینی کرد.
عقب نشینی در بازار سکه و دلار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ مداخله شدید بازار ساز  و عرضه سنگین دلار  از هفته گذشته تا امروز  باعث شده که نرخ دلار در تهران رشد چشمگیری پیدا نکند و اسکناس آمریکایی در تهران به سمت عقب برگردد.  قیمت دلار که روز گذشته تحت تاثیر تحریم ها یک کانال بالا رفته بود امروز یکشنبه 29 خرداد ماه یک کانال پایین آمد.

رشد محدود قیمت دلار در بازار رسمی 

در شروع معاملات بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار 27 هزار و 332 تومان مبادله شد. نرخ دلار متشکل در نیمه روز بر روی 27 هزار و500 تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با دیروز 160 تومان بالاتر بود. اسکناس امریکایی در بازار متشکل عصر امروز 27 هزار و 320 تومان بود که تقریبا 20 تومان از دیروز بالاتر بود. 

نرخ دلار در صرافی ملی 

نرخ دلار در صرافی ملی هم امروز با 59 تومان رشد آغاز به کار کرد و به قیمت27 هزار و 495 تومان به فروش رسید. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی قبل ازظهر  27 هزار و 636 تومان بود  و در نیمه ظهر به قیمت 27 هزار و 635 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دیروز 199 تومان رشد کرده بود. در پایان کار صرافی ملی قیمت دلار با 27 هزار و 446 تومان به فروش رسید. 

محدودیت در خرید سکه رفاه

امروز  اطلاعیه ای از سوی بورس کالا منتشر شد که حکایت از محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی دارد. طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز می توانند در هر سفارش حداکثر ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.قیمت سکه رفاه در بورس کالا به دقت  زیر ذره بین معامله گران بازار سکه رصد می شود و با نوسان‌های صعودی و نزولی آن ، بازار هم به دنبال آن حرکت می‌کند. قیمت سکه رفاه امروز بالاتر از بازار آزاد بود.  قیمت سکه رفاه امروز در محدوده 15 میلیون و 750 هزار تومان معامله شد. 

قیمت سکه و طلا  عقب نشینی کرد 

 قیمت سکه امامی  امروز با کاهش قیمت دلار به سمت نیمه کانال 15 میلیون تومان عقب نشینی کرد. فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز با 350 هزار تومان کاهش به قیمت 15 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.  ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 832 هزار تومان بود. فاصله ارزش ذاتی  و قیمت  بازاری آن هم بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان است.

حباب سکه هم امروز در محدوده 12 درصد قرار گرفت. عده ای از معامله گران معتقد بودند که افزایش حباب سکه باعث شده سکه بازان با اشتیاق کمتری نسبت به خرید سکه اقدام کنند. 

قیمت طلا  18 عیار عصر امروز تقریبا 14 هزار و 500 تومان از عصر دیروز پایین تر بود و به قیمت 1 میلیون و 429 هزار و 100 تومان معامله شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید