پیش بینی قیمت دلار 13 تیر 1401

کاهش شبانه قیمت دلار /سیگنال برجامی به بازار دلار

کدخبر: ۵۰۵۹۷۸
اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار روز گذشته کاهش پیدا کرد اما معامله گران بازار ارز امروز را چگونه پیش بینی کرده اند ؟
کاهش شبانه قیمت دلار /سیگنال برجامی به بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز دیروز از یک سو با فشار عرضه همراه بود و از سوی دیگر کاهش قیمت دلار در بازاهای همسایه موجب شد تا قدرت معامله گران افزایشی کم رنگ شود و نرخ دلار با سر به زمین بخورد.

اسکناس آمریکایی دیروز یک کانال پایین آمد و 800 تومان ارزان تر از روز شنبه معامله شد. این در حالی بود که نرخ دلار دلار متشکل افزایشی بود.

اطلاعیه مهم ایران خودرو درباره فروش سمند

اثر شکاف میان دلار رسمی و غیر‌رسمی

نرخ دلار بازار متشکل که از مهم‌ترین ارقام بازار به شمار می‌رود با حدود 14 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم 27 هزار و 891 تومان رسید.

به باور فعالان بازار ارز تهران رشد نسبی نرخ ارز در سامانه‌های رسمی بانک مرکزی می‌تواند ناشی از تلاش نهاد‌های بازار‌ساز در جهت کاهش شکاف قیمتی میان نرخ‌های رسمی و غیر‌رسمی باشد.

بررسی ها نشان می دهد  هرچه شکاف میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار افزایش یابد انتظارات تورمی موجود در فضای بازار نیز بیشتر شده و در نتیجه زمینه‌ساز رشد مثبت نرخ ارز در معاملات بازار آزاد می‌شود.

فروش فوری مدیران خودرو


 

سیگنال باقری به بازار دلار 

 علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در آخرین اظهارات خود درباره مذاکرات هسته ای گفت: زمان و مکان مذاکرات بعدی در تبادلات ما و آقای مورا وجود دارد و در حال نهایی سازی است. از نظر برخی از معامله گران این خبر هم می تواند موجب احتیاط برخی از معامله گران شود. 

قیمت درهم، دلار را نزولی کرد

از طرفی هم عده ای از معامله گران باور دارند روز گذشته افزایش عرضه ارز در بخش حواله درهم موجب شد که قیمت دلار روز گذشته در  مسیر نزولی قرار بگیرد. 

به عقیده  این  دست از معامله گران افزایش بازیگران فروشنده در بازار درهم یکی از عواملی بود که جهت رفتار معامله گران در بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داد. افت قیمت دلار در بازار داخلی حتی در معاملات پشت خطی نیز ادامه یافت و اسکناس آمریکایی مسیر کاهش را دنبال کرد. با توجه به روند قیمت دلار در بازار پشت خطی، انتظار می رود که امروز این ارز معاملات خود را با کاهش شروع کند. 

قیمت دلار فریز شد/الاکلنگ قیمت سکه بین 2 کانال

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید